OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Emmaus Stockholm är en idéburen organisation som bidrar till en mer hållbar och rättvis värld genom att främja återanvändning, social integration och att bedriva utvecklingsprojekt och informationsarbete. Vår verksamhet bygger på gåvor från allmänheten och överskottet från vår second hand-försäljning går uteslutande till organisationens ändamål.
Våra second hand-butiker är en viktig del i vårt arbete med klimatnytta och social integration. Vårt mål är att Emmaus Stockholms butiker ska vara några av Stockholmarnas mest självklara alternativ till nyproducerat och att butikerna som sociala företag även är givande och schyssta arbetsträningsplatser för människor som behöver närma sig den öppna arbetsmarknaden.
Nu söker vi en ny butikschef som kan leda, fördela och följa upp det dagliga operativa arbetet i en av våra butiker, både för anställd personal och för personer i arbetsträning.
Om dig
Din erfarenhet från detaljhandel gör att du vet hur man skapar en säljande butik med engagerade och motiverade medarbetare. Du är kunnig, strukturerad och resultatinriktad i din roll. Du trivs med att hålla ett högt tempo i ditt arbete, du är problemlösningsorienterad och flexibel.
Du har ett gott och tydligt ledarskap som präglas av lyhördhet och en positiv människosyn, och du kan tydliggöra roller, ställa krav och klargöra förväntningar. Du är intresserad av människor och av att skapa goda samarbeten, och du har ett genuint intresse för att hjälpa människor. Du delar vår vision om bättre integration och en inkluderande arbetsmarknad.
Har du erfarenhet från secondhand är det meriterande, men du delar i alla fall vår övertygelse om att second hand är bra för miljön.
Minst fem års erfarenhet av detaljhandel, gärna några år i ledande befattning
Erfarenhet från socialt företagande är meriterande.
Erfarenhet av budget- och personalansvar
Du är nyfiken, flexibel och gillar utmaningar
Om rollen
Tjänsten är i grunden butikssäljare och ansvaret som butikschef genererar ett lönetillägg. Du leder, fördelar och följer upp arbetet i butiken så försäljningsmål uppnås. Du har det övergripande ansvaret för personerna som arbetstränar i butiken, från intervju och introduktion till coachning, uppföljning, feedback och utvärdering.
ansvara för butikens dagliga drift med försäljning, varubeställning, påfyllning och gåvomottagning
leda, fördela och följa upp det dagliga arbetet i personalgruppen utifrån tillgängliga resurser
säkerställa att butiken når uppsatta försäljningsmål
ansvara för att butiken är en trygg och säker arbetsplats
kvalitetssäkra butiken som socialt företag gentemot både deltagarna och samarbetspartners.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning med tillträde snarast. Anställningen omfattas av kollektivavtal med Handels.
Vi ser fram emot din ansökan senast 2021-06-20. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ansökan skickas till: rekrytering@emmausstockholm.se
Ange referens: Butikschef
Genom att skicka in din ansökan samtycker du till att Emmaus Stockholm behandlar dina personuppgifter och ansökningshandlingar till dess att rekryteringen är avslutad.
Frågor om tjänsten besvaras av Brian Kelly, verksamhetschef, 070 082 20 50
Emmaus Stockholm är en ideell organisation som genom insamling och second hand bedriver opinions- och informationsarbete för fred, mänskliga rättigheter och hållbar utveckling. Vi är en fristående organisation som funnits sedan början på 70-talet. Vi är religiöst och partipolitiskt oberoende.