Butikschef till Stureoptikern

Butikschef till Stureoptikern

Arbetsbeskrivning

Butikschef till Stureoptikern mitt på Östermalm

Har du erfarenhet av att arbeta med försäljning av high end fashion produkter samt strategiskt affärstänk och hög servicekänsla? Söker du din nästa utmaning som chef? Då är rollen som Butikschef på Stureoptikern kanske rollen för dig. Butiken erbjuder glasögon och linser inom high end fashion segmentet. Detta är en fantastisk chans att utveckla en framgångsbutik och ta den till nästa nivå. Rollen har resultatansvar för butiken och arbetar med nyckeltal och budget. Du arbetar såväl strategiskt som operativt med försäljning, marknadsföring, konceptutveckling och event i ett av marknadens ledande bolag.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

För den erfarna och drivna ledaren är detta en stor möjlighet att ta denna framgångsrika butik till nästa nivå. Du kommer till en väletablerad butik mitt i centrala Stockholm där ett erfaret team står redo. Butiken visar redan goda resultat och du kommer fokusera på att öka försäljningen, bredda utbudet och skapa hållbara kundrelationer.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Du kommer att ha ett nära samarbete med våra leverantörer och förstår hur du skapar goda kundrelationer där service är centralt i det dagliga arbetet. Som chef ansvarar du för att varje kund som besöker butiken får den service som high end fashion konsumenter förväntar sig.

Du kommer även att: 

• tillsammans med Regionchefen sätta försäljningsmål och mätbara nyckeltal
• leda ditt team och genom daglig coachning, såväl enskilt som i grupp, optimera ert gemensamma säljarbete och kundbemötande.
• leda och driva det dagliga försäljningsarbetet och coacha dina medarbetare mot gemensamma och personliga mål.
• ansvara för planering och daglig drift av butiken i nära samarbete med din grupp och verka för ett gott arbetsklimat.
• planera och genomföra lokala kampanjer och event i samråd med marknadsavdelning för att fördjupa relationerna med våra kunder.
• utveckla dina medarbetare bl a genom medarbetarsamtal.
• arbeta med schemaplanering, avtal, rekrytering, lönesättning och ha god kunskap om arbetsrätt.
• ha resultatansvar för butiken och arbeta med nyckeltal, budget och inköp. 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

 Du kommer att arbeta i centrala Stockholm i en etablerad butik som tillhör Memirakoncernen som idag omsätter ca 600 MSEK, med 240 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med 6 månaders provanställning. Du jobbar butikstider, öppettider (09:00-18:00 vardagar samt 11.00-15:00 lördagar) med viss möjlighet till flexibilitet. Tillsättningen är tänkt att göras så snart som möjligt, eller när rätt kandidat kan vara på plats.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som tidigare har arbetat som butikschef med erfarenhet av personalledning, marknadsföring och utveckling av varuhus / butik, gärna inom high end fashion segmentet. Du kan visa upp goda resultat av skapad tillväxt och lönsamhet och har kanske arbetat i en större organisation där strategier, att lägga budget, forecast och att rapportera till utländska ägare inte känns främmande för dig. Det är ett stort plus om du har en bakgrund från retail och erfarenhet av merchandise.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av influence marketing och förståelse för hur man skapar engagemang i media samt vilka digitala plattformar som ger maximal exponering.

Som person är du kommunikativ, har hög servicekänsla och är van att använda ditt coachande ledarskap i den dagliga verksamheten för att nå uppsatta mål. Du har ett högt engagemang, gillar att arbeta målfokuserad och är serviceorienterad.
Eftersom du har personalansvar är det viktigt att du har kunskaper inom arbetsrätt. Du är noggrann och är operativ med strategisk höjd. Dessutom arbetar du vant i Office paketet, har en eftergymnasial utbildning inom butiksledarskap och marknadsföring eller motsvarande i arbetslivserfarenhet.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 14 mars 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024