OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en resultatorienterad och målinriktad ledare med ett stort lösningsfokus för ett spännande vikariat till vår fantastiska butik i I-huset i Linköping!
För att lyckas och trivas som butikschef på The Body Shop behöver du ha ett stort affärsdriv, starka ledaregenskaper samt en god förmåga att inspirera och motivera ditt team. Framför allt förstår du vikten av att optimera det sortiment som finns tillgängligt och tycker det är roligt att hantera kontinuerliga leveranser. Vi söker även dig med en stark ledarskapserfarenhet.
Du brinner för försäljning både genom den personliga kundkontakten och genom butiksexponering. Du kommunicerar tydligt med dina medarbetare och har förmågan att uppmärksamma och tillvarata deras styrkor och potential. Vidare gillar du att skapa struktur, känner dig bekväm med att driva och genomföra snabba förändringar, men framför allt vågar du tänka utanför ramarna och ser möjligheter i varje utmaning. Tveka inte att söka om denna profilbeskrivning passar in på dig!
ROLLEN SOM BUTIKSCHEF
Som butikschef hos The Body Shop är dina främsta uppgifter att utveckla dina medarbetare och driva försäljningen i butik. Våra värderingar utgör hjärtat av verksamheten och som butikschef jobbar du aktivt med att införliva dessa i ditt dagliga arbete. Med en service i världsklass och genom att inspirera både medarbetare och kunder är du som butikschef drivande i att få butiken att blomstra. Hos oss erbjuds du en utvecklande roll med stort ansvar och framförallt en möjlighet att vara med och göra skillnad – inte bara för dina medarbetare och kunder utan också för vår planet!
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Som butikschef hos oss har du det övergripande ansvaret över butiken. Detta innefattar bland annat:
Ansvar över budget och personalkostnader
Schemaläggning och optimering av bemanningsplanering
Analysera butikens resultat samt efterföljande skapa kraftfulla handlingsplaner
Rekrytering av nya stjärnor till teamet samt introduktion och utveckling av dina medarbetare
Arbete med olika typer av externa samarbeten
Visual Merchandising och lagervård
Genomdriva event och kampanjer enligt givna riktlinjer
VI SÖKER DIG SOM
Är en ambassadör för vårt varumärke och delar våra värderingar
Är en driven säljare med naturlig fallenhet för affärsmannaskap och ledarskap
Har glimten i ögat, massor av positiv energi och din största tillgång är din personlighet
Har en god förmåga att nätverka och skapa relationer
Har gedigen erfarenhet av försäljning inom detaljhandeln i en ledande roll, med fördel som butikschef
Har en stark förståelse för siffror och nyckeltal samt goda kunskaper i såväl svenska som engelska
Gillar att arbeta med utmanande mål och strävar efter att ständigt överträffa dessa med ditt team
Är lösningsfokuserad, effektiv och klarar att snabbt skifta mellan olika arbetsuppgifter samtidigt som man klarar att behålla fokus och struktur i arbetet
Makeup- och/eller hudvårdsutbildning är starkt meriterande
ANSTÄLLNINGSFORM: Vikariat på ca 1 år
OMFATTNING: Deltid 80%, 32 h/vecka med möjlighet att gå upp på 100% (40 h/vecka) under vikariatets gång
TILLTRÄDE: Omgående
SISTA ANSÖKNINGSDAG: 30 sept 2021
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
PS. Skriv dina kontaktuppgifter i ditt CV och döp gärna dokumenten med ditt för- och efternamn, t.ex. "Förnamn Efternamn CV" och "Förnamn Efternamn personligt brev". Detta underlättar i vår urvalsprocess, tack på förhand.
The Body Shop är en arbetsgivare som står för lika möjligheter för alla. Vi uppmuntrar ansökningar från kvalificerade och kompetenta sökande oavsett ålder, kön, etnicitet, religion, sexuell läggning och funktionsvariationer. Vi lägger större vikt vid dina personliga egenskaper än ditt yttre. Därför ser vi gärna ansökningar utan foto.
____________________________________________________________________________________________
Om The Body Shop
The Body Shop är ett globalt varumärke och certifierat B Corp™ som grundades av Anita Roddick i engelska Brighton 1976. Anita banade vägen för filosofin att företagande kan vara en god kraft i världen, vilket fortfarande är varumärkets drivkraft. The Body Shop tillhandahåller etiska och hållbara produkter med ingredienser av naturligt ursprung för kroppsvård, hudvård, hårvård och makeup. I dag finns över 3 000 The Body Shop-butiker i över 70 länder.
The Body Shop ingår tillsammans med Natura, Aesop och Avon i Natura &Co – en värderingsdriven, global kosmetikagrupp med det gemensamma målet att skapa en positiv ekonomisk, social och miljömässig påverkan.
2020 utnämndes The Body Shop för andra året i rad till Sveriges mest hållbara skönhetsvarumärke enligt Sustainable Brand Index™, Europas största varumärkesundersökning om hållbarhet.
Forever Against Animal Testing
The Body Shop och Cruelty Free Internationals djurrättskampanj Forever Against Animal Testing blev världens största namnsinsamling med över 8,3 miljoner underskrifter för ett globalt förbud mot kosmetikatester på djur.
Namninsamlingen lämnades in till FN-organet Global Compact i oktober 2018 för att bidra till hållbarhetsmål 12 (SDG 12) – Hållbar Konsumtion och Produktion. Målet är att inom en snar framtid säkerställa ett globalt förbud som omfattar de länder som idag saknar lagstiftning mot djurförsök på kosmetiska produkter och ingredienser.