OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Office Depot är en av världens största leverantörer av kontorsvaror. Med vårt unika helhetserbjudande av kontorsvaror och tjänster är vi kontorets One Stop Shop vilket ger våra kunder ett enklare och mer hållbart arbetsliv. Försäljningen i Sverige sker via vårt butiksnät, regionsäljare, online och kundcenter.
Nu har du chansen att vara med om uppstarten på en ny resa tillsammans med oss. Vi förverkligar våra drömmar och öppnar upp i Sickla Köpkvarter. Vill du vara med i vår förändringresa och kunna påverka vårt nya koncept är du rätt kollega för oss. Vi är ett bolag med ambitiösa tillväxtmål som sätter kundupplevelsen i första rummet. Vi har en bred kundbas då vi arbetar både mot försäljning direkt till konsument och försäljning till företagskunder.
Om du som vi brinner för ledarskap och förstklassig service, vill arbeta tillsammans med engagerade kollegor välkommen med din ansökan.
Arbetsuppgifter
I rollen som butikschef hos oss kommer du att ansvara för en allt från budget, inköp, planering och produktexponering samt personalansvar. Du kommer att få utforma och genomföra kundevenemang i butiken och att coacha dina medarbetare till bästa kundbemötande. Ansvara för att nå uppsatta mål samt lönsamhet.
Du kommer att leda medarbetare och fördela arbetsuppgifterna i butiken för att säkerställa att förväntad kundservice nås avseende kvalitet, kostnader och ledtid. Du kommer att arbeta med att kontinuerligt se till att förbättra verksamheten, identifiera styrkor och utvecklingsområden både för dina medarbetare och butikens framtid.
Det är viktigt att du kan visa på ett tydligt ledarskap och med bra kommunikation inom avdelningen uppmuntra till engagemang och delaktighet samt utveckla medarbetarnas kompetenser. Som ledare ska du också säkerställa att företagets policys och rutiner följs samt att arbetsrättsliga lagar och regler efterlevs.
Butiken och teamet som du ansvarar för ska ge mycket god service till företagets lokala och centrala kunder. I din roll ingår även att genomföra viss proaktiv bearbetning inom upptagningsområdet både mot nya och befintliga kunder. Du kommer också att bidra aktivt i arbetet med förbättringar av olika aktiviteter, program och projekt som bedrivs inom företaget.
Utbildning/erfarenhet
Du behöver ha minst gymnasieutbildning och ha erfarenhet från arbete som butikschef alt. arbetsledare i butik med personalansvar, samt erfarenhet av visual merchandising. Vi vill att du har ett brinnande intresse för försäljning och för att driva människor framåt. Det är viktigt att du är flexibel och att du gillar att vara i ett företag i förändring. Tidigare proaktivt säljarbete är meriterande.
Vi söker dig som:
har stark personlig drivkraft
har väl dokumenterad ledarförmåga och erfarenhet av att utveckla medarbetare
har gedigen erfarenhet av försäljning
har ett tränat öga för visual merchandising och är van att exponera produkter
Vidare är du en person som trivs i en miljö där det ständigt händer saker och du triggas av att vara i ett företag som befinner sig i förändring.
Vi erbjuder:
Du erbjuds en plats i en flexibel och prestigelös organisation, som präglas av en stark teamkänsla och högt engagemang – där din kompetens kommer att göra skillnad. Som en del av region Stockholm tillhör du och butiken ett drivet gäng lagspelare med vi-känsla som hjälps åt att nå våra mål. Vi lever och lär att vår personliga service till kunden är det mervärde som gör oss till det självklara valet av leverantör och samarbetspartner, vi gör ditt arbetsliv enklare och mer hållbart!
Övrigt
Tjänsten är på 100% och är placerad i Office Depots butik i Sickla Köpkvarter där vi har öppet måndag – fredag kl 10.00-20.00 lördag 10.00-18.00 och Söndag 11.00-17.00
Ansökan
Sök via vår rekryteringsportal redan idag, men senast den 29/4 2022
Frågor
För mer information kontakta Regional Försäljningschef Butik, Frida Ek, frida.ek@officedepot.se
(Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail)
Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande!