OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Är du en socialt kompetent person med intresse för läkemedelsbranschen som trivs med att arbeta utåtriktat med människor? Vill du ständigt lära dig nya saker och trivs med ett självständigt arbete? Då kan du vara den vi söker.
Vår kund hjälper sina kunder med att utveckla sin försäljning och marknadsföring av olika produkter och varumärken. Företaget genomför hela konceptsatsningar från lansering, profilering och vidareutveckling av en vara eller produkt, ofta i butiksmiljö. De är mycket måna om sina medarbetare och kommer att finnas nära dig för att coacha och stötta dig. Det är således en perfekt möjlighet för dig som känner att du har de egenskaper som behövs för att bli en bra säljare men vill lära dig mer och få de redskapen som krävs för att lyckas.
I rollen som junior butikskonsult kommer du att självständigt åka ut till olika apotek och presentera nyheter i sortimentet, samt tillsammans med butiksansvarig arbeta för att förbättra exponeringen och öka omsättningen av specifika produkter. Du kommer även att arbeta med att utbilda apotekspersonal i de produkter du representerar för att säkerställa kvalitet och information. Du arbetar både med säljstrategier för nya produkter men också med marknadsföring av produkter som redan finns i butiken.
Du kommer att tillämpa väl beprövade arbetsmetoder inom området och tjänsten startar med en introduktion i Stockholm för att du som arbetar ska få en gedigen grund att stå på.
Din profil
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med försäljning och vill lära dig mer om marknadsföring och produktplacering av apoteksvaror. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av försäljning av något slag, gärna inom dagligvaruhandeln. Det är meriterande om du har erfarenhet från vård, läkemedel eller friskvård sedan tidigare då det är liknande produkter du kommer att arbeta med.
Som person är du kommunikativ, engagerad, trygg i dig själv och trivs med att träffa nya människor. Eftersom tjänsten handlar om att utbilda och sälja in nya produkter i butikerna behöver du vara pedagogisk och duktig på att argumentera samt motiveras av att arbeta mot mål. Du är också en kvalitetsmedveten person som förstår vikten av att rätt information förmedlas kring de produkter du representerar. Eftersom du självständigt kommer att lägga upp ditt arbete både på kort och lång sikt krävs det att du har en god organisatorisk förmåga.
B-körkort är ett krav eftersom du själv kommer att åka ut till de olika kunderna. Du kommer att få tillgång till en hyrbil under hela arbetsperioden.
Anställningen är en uthyrning vilket innebär att du kommer bli anställd av oss men arbeta för vår kund. Arbetet kommer att löpa under en kortare period på 3 veckor med start 10 september men för rätt person finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget och få både fler och längre uppdrag.
Är du den vi söker? Ansök redan idag då urval görs löpande, endast via vår hemsida: www.maxkompetens.se
Start: 10 september
Omfattning: Heltid, ca tre veckor
Arbetstid: Måndag till fredag kl. 08.00-17.00
Lön: Individuell lönesättning
Område: Västerås
Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering riktad mot teknik, IT och industri. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på sex orter runtom i hela Sverige. Varje år tillsätter vi över 1 000 jobb och har dagligen ca 250 konsulter ute på uppdrag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg
Sanna Hagelin
0733205638