OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM FOOTWAY
Team Footway driver specialiserade butiker online. Vi vill skapa relevanta platser för mötet mellan kunder och tillverkare. Kundernas värderingar inom kvalitet, pris och miljö tror vi kommer vara avgörande för framtidens produkter.
Med vår tillväxttakt ställs vi ständigt inför nya utmaningar och tvingas tänka bortom ett traditionellt sätt att arbeta med kundsupport. Vi befinner oss i ett otroligt spännande skede just nu med en nylanserad plattform och 8 specialiserade onlinebutiker som under året ska bli fler. Våra online butiker finns idag på 24 marknader och servar årligen över 3 miljoner kunder med ca 800 varumärken.
Vi är långt ifrån traditionella, försöker att inte ta oss själva på för stort allvar och jobbar hela tiden med att utveckla vårt självledarskap. Vi strävar efter att arbeta i helt autonoma team och trivs inte i hierarkiska strukturer. Saker som ligger oss varmt om hjärtat är kundupplevelse, kontinuerligt lärande och kamratskap. Säger du “enkelhet, automatisering och ett datadrivet arbetssätt” säger vi JA!
Är du på jakt efter en ny utmaning inom service, administration och koordinering? Har du erfarenhet från optikbranschen, och har kunskap om kontaktlinser? Då är det här jobbet för dig! Nu söker Workz en butikskoordinator/kundservicemedarbetare till Footway. Varmt välkommen med din ansökan!
OM FÖRETAGET
Footway grundades 2010 och driver specialiserade webbutiker som gör det möjligt för kunder och tillverkare att träffas. Kundteamet är Footways hjärta. Med deras tillväxttakt ställs Footway ständigt inför nya utmaningar och tvingas tänka bortom ett traditionellt sätt att arbeta med kundsupport. Footway har med denna fantastiska tillväxt i ryggen förvärvat både Sportamore, Solestory och Caliroots m.fl. De befinner sig i ett otroligt spännande skede just nu med en nylanserad plattform och 10 specialiserade onlinebutiker som under året ska bli fler. Här jobbar ett charmigt och varmt team om ca 14 personer. De är stolta över deras olikheter, men också över gemenskapen i kärleken för språk, nya kulturer, teamkänsla och kundnöjdhet.
Netlens är en del av Footway Group AB och levererar kontaktlinser. De har några av marknadens bästa priser när det gäller kontaktlinser och de är måna om att det ska vara tryggt och säkert att handla hos dem, samtidigt som de aldrig ska tumma på kvaliteten. Netlens är noga med hantering, lagerhållning och paketering av linserna och har sedan starten 2005 haft mer än 300 000 kunder.
OM TJÄNSTEN
Som butikskoordinator har du en varierande roll där du arbetar med service mot kunder på flera av Footways marknader samt sköter administration för Netlens, som är en del av Footway Group AB. Du kommer vara en länk mellan externa och interna kontakter, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta att lägga upp produkter, kontakta leverantörer samt följa upp och registrera ordrar och leveranser. Du säkerställer kvalitet i alla led och fungerar som en viktig länk mellan medarbetare, kunder och Netlens affärssystem. Därtill arbetar du löpande med förbättringsarbete och uppmuntras bidra med idéer om utveckling av arbetsuppgifter och arbetssätt.
I rollen som kundservicemedarbetare bistår du Footways kunder via mejl och telefon med deras förfrågningar samt ansvarar för hela kundupplevelsen. Du driver själv ditt arbete framåt och hanterar flera marknader. Vidare stöttar du även övriga kollegor på andra avdelningar.
VEM ÄR DU?
För att trivas i rollen har du ett genuint serviceintresse och vill alltid leverera den bästa servicen till såväl kunder som dina kollegor. Du är prestigelös och ser fram emot att utveckla både dig själv och tillsammans med företaget du arbetar på.
Footways kultur präglas av självledarskap där du ansvarar för din egen utveckling tillsammans med dina medarbetare. Att skapa kontinuerligt lärande kommer naturligt för dig, du är initiativtagande och vill ständigt utveckla dina kunskaper och färdigheter.
Vidare har du en positiv inställning och ser möjligheter framför problem. Hos Footway är varje dag unik och inget ärende är det andra likt. Vi ser därför att du är en orädd problemlösare med förmåga att hitta kreativa vägar och att du är trygg med att fatta beslut. Du drivs av eget ansvar och beslutsfattande samt att arbeta utanför ramarna på ett flexibelt sätt.
VI SÖKER DIG SOM
• Har minst 2 års erfarenhet av kundservice
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Erfarenhet av kontaktlinser, meriterande om du arbetat med linser sedan tidigare
• Har en god dator och systemvana
PRAKTISK INFORMATION
Arbetsgivare: Workz
Uppdragsgivare: Footway
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas
Placering: Kista
Arbetstider: mån—fre 08:00—17:00
VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sidan fullt ut i din utveckling.
Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad konsultchef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz!
ANSÖKAN
Vi genomför tester i vår rekryteringsprocess. Testet skickas till din mail direkt efter utförd intervju och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Se gärna filmen om vår rekryteringsprocess.
Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrica Engbrink
Jonas Norén
Emmy Angeklint
Sanna Larsen
Daniel Topic