OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ICA Supermarket Telefonplan söker en entusiastisk och ansvarstagande butiksledare som delar vår vision om den trendiga och personliga matmarknaden som gör din måltid enklare varje dag. Vi är arbetar efter värderingar: Entreprenörskap, Engagemang, Enkelhet och Respekt.
Vi öppnade i december 2017 och är en av de större Supermarket butikerna, med en säljyta på 1400 kvm och omsätter ca 90 miljoner per år.
Vad vi söker:
Som butiksledare kommer du att inneha en central position för att säkerställa butikens framgång genom uppföljning - och verksamhetsplanering, resursfördelning/bemanning, daglig drift, medarbetar-support och fokus på leanprinciper.
Hur en arbetsdag kan se ut:
8:00
Status för dagen/Lägesbild
Närvarostatus medarbetare
Inkorg/ interna meddelanden
Akuta arbetsuppgifter/händelser
Arbetsuppgifter
9:00 – 10:00
Dagens butikschecklista inför styrningsmöte 11:00
10:00
Uppföljningar
Förberedelse inför styrningsmöte
11:00
Gemensamt styrningsmöte.
11:20
Hantering av punkter från styrningsmöte.
13:00
Administrativt arbete inom avdelningarna.
Hyllvård, Slut i hylla, Inventering.
Säkerställa satt säljplanering, förbereda skyltar, lägga in priser.
Följa upp körschema.
Medarbetarsupport/ Stötta efter behov.
Leda och fördela arbetet vid behov.
Prioritera och hantera händelser.
Bearbeta aktivitetslista/ att utföra/ förbättra/ avvikelsehantering.
Planera och förbereda inför morgondagen.
Vid behov anpassa morgondagens schema och bemanning.
17:00
Avstämning kring dagen och dags för hemgång
* I butik kan det alltid hända oförutsett och dagarna kan variera.
Befattningens ansvar och mål, ditt ansvar omfattar:
Budget och Verksamhetsplanering:
Dagligstyrning med avvikelsehantering utifrån checklista.
Daglig uppföljning och hantering av nyckeltal och mätningar.
Utveckla och förbättra butikens nyckeltal, mätningar och rapportera efterlevnad.
Regelbunden uppföljning av försäljning, marginal, svinn, effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet.
Resursfördelning/Bemanning:
Delat och kompletterande ansvar för bemanning och daglig resursfördelning.
Daglig drift:
Tillämpa leanprinciper för att minimera slöseri och säkerställa effektivitet.
Stödjande funktion för medarbetare.
Stödja och täcka upp där dagligt behovs finns och uppstår.
Ansvarar för butikens säljprestanda, fyllnadsgrad, och kundnöjdhet.
Säkerhetsställa att butikens rutiner och policys följs.
Värdeskapande arbetsuppgifter/ förbättringar
Delta i arbetsmiljöarbetet och ansvarar för att egenkontrollrutiner efterlevs.
Pris & Sortiment:
Ansvarar för korrekt prissättning och skyltning sker enligt rutiner.
Följa upp arbetet med exponering av produkter enligt säljplan och kundönskemål.
Marknadsföring:
Säkerställa genomförande och uppföljning av kampanjer och aktiviteter.
Ansvara för skyltning både inne i och utanför butiken.
Mål:
Arbeta enligt leanprinciper för att uppnå butikens mål.
Säkerställa efterlevnad av regler och policys.
Bidra till en god arbetsmiljö och säkerhet i butiken.
Säkerställa att egenkontroll och livsmedelssäkerhet efterlevs.
Kunskaper och erfarenheter:
Butikserfarenhet från dagligvaruhandeln.
Grundläggande förståelse för butiksekonomi och goda IT-färdigheter.
Utbildning i Ledande Butiksdrift enligt leanprinciper är en fördel.
Kunskap och erfarenhet av leanprinciper är en fördel.
Förmåga att planera, genomföra och följa upp arbete.
Vi söker dig som har följande personliga egenskaper och förmågor:
Är självstartande, ansvarsfull och självgående.
Arbetar strukturerat efter rutiner och checklistor.
Kan prioritera och förbättra arbetsmetoder.
Är logisk och systematisk.
Säkerställer hög kvalitet och kontinuitet inom vårt koncept.
Är driftig och effektiv i genomförandet av aktiviteter.
Säkerställer att allt görs rätt och enligt standardiserade rutiner.
Har en positiv attityd och bidrar till en stödjande och trivsam atmosfär i butiken.
Som butiksledare ingår du i butikens ledningsgrupp och driftgrupp för planering och ekonomisk-uppföljning av butiken.
Om du är redo att ta denna strategiska roll som butiksledare och strävar efter att förbättra butikens prestation varje dag, ansök redan nu!
Preliminära arbetstider:
Måndagar 8:00-17:00
Tisdagar 8:00 - 17:00
Onsdagar 8:00 -17:00
Torsdag 1/2 8:00-17:00, torsdag 2/2 ledig
Fredag 1/2 8:00 – 17:00, fredag 2/2 9:00-18:00
Varannan lördag: 6:00 – 14:00
Arbete under helger, högtider och vid speciella tillfällen förekommer.
(OBS: Tiderna kan komma att justeras)
Språk:
Eftersom tjänsten involverar daglig kundservice och administrativa uppgifter krävs goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt.
Om Rekryteringen:
Vi värderar din kunskap och tidigare erfarenheter, men viktigast är din förmåga, vilja och kraft att arbeta inom området enligt satta rutiner och att arbeta på bästa sätt. Vi lägger också stor vikt vid att rekryteraren anser att den sökande passar in i och kompletterar vår totala arbetsgrupp.
Intervjuer genomförs löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Tillträde för tjänsten beräknas ske så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Ansökan:
Vänligen ansök via platsannonsen. Om du har frågor är du välkommen att kontakta oss via e-post på rekrytering.telefonplan@supermarket.ica.se. Önskar du att ställa frågor via telefon, maila gärna oss information kring dina funderingar och telefonnummer så återkommer vi.
Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna dig till vårt team!
- Butikserfarenhet från dagligvaruhandeln.
- Grundläggande förståelse för butiksekonomi och goda IT-färdigheter.
- Förmåga att planera, genomföra och följa upp arbete.
- Utbildning i Ledande Butiksdrift enligt leanprinciper är en fördel.
- Kunskap och erfarenhet av leanprinciper är en fördel.