OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.
Vi erbjuder dig ett intressant och omväxlande arbete där du ansvarar för och deltar i det löpande säljarbetet i vår butik i Åmål. Optimera är en bygghandel inriktad mot proffs och med dina kollegor kommer du få chansen att vara med på en spännande resa och vidareutveckla vår enhet. Du kommer att vara huvudansvarig för kontakter med leverantörer av butikssortiment och arbeta med sortimentsutveckling och exponering i butik. Vi kan erbjuda ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag, där du har ett nära samarbete med enhetschefen och deltar i enhetens driftsgrupp.
Vi söker dig som är beredd på att ge det där lilla extra och vill vara en del av utvecklingen. Du som söker brinner för att ge kundservice på toppnivå. Du är självgående och strukturerad i ditt arbetssätt och har en god planeringsförmåga. Du ska också ha lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som kollegor. Eftersom vi vill att våra medarbetare ska känna arbetsglädje och stort engagemang i sitt arbete, kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ledning av det dagliga säljarbetet i butiken
Schemaläggning av personal
Deltagande i förekommande butiksarbete
Butiksförsäljning av förnödenheter till våra kunder
Uppackning och exponering av varor i butiken
Planering och genomförande av marknadsföringsaktiviteter
Uppföljning av statistik
Dina kvalifikationer:
Gymnasieutbildning, gärna med handels- eller marknadsinriktning
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Ledarerfarenhet
Kunskap om byggvaror är meriterande
Försäljningsvana av kök är meriterande
Datorvana, kunskaper inom affärssystemet Trygg och Qlikview är meriterande
B-körkort
Dina personliga egenskaper:
Säljförmåga
Samarbetsvillig
Serviceinriktad
Självgående och drivande
Förändringsbenägen och kreativ
Ansökan
Låter det intressant?
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV, genom att följa länken, så snart som möjligt, dock senast den 26 juni.
Passa på att söka nu direkt! Urval sker löpande och att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!
SGDS Gruppen erbjuder
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.
https://www.sgdsgruppen.se/