OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du ett arbete som sträcker sig under säsongen april-augusti? Har du arbetat i butik tidigare och är en relationsorienterad säljare som motiveras av nöjda kunder? Har du dessutom ett intresse för teknik? Då är det dig Kärcher Center i Göteborg söker!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Kärchers räkning en butiksmedarbetare till deras butik i Göteborg under vår/sommarsäsongen 2019. Detta är ett säsongsuppdrag på heltid som sträcker sig från april-augusti 2019, med chans till förlängning med mer arbete i verkstaden efter augusti.
Kärcher är ledande tillverkare av rengöringsutrustning för såväl privat som professionellt bruk. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Kärcher.
ARBETSUPPGIFTER
Som butiksmedarbetare kommer du arbeta i en bred roll med allt från försäljning av Kärchers produkter till enklare lagerarbete och administration, självklart med ett stort fokus på kundservice och de tekniska produkterna. Tillsammans med dina kollegor kommer du att vara behjälplig för kunder inom samtliga av butikens segment med stort fokus på kvalitét. Efter högsäsongen finns det chans till förlängning där din roll förutom att arbeta i butiken även kommer hjälpa till och arbeta i service verkstaden, där det är viktigt att du har ett tekniskt intresse.
Du kommer till exempel att:
* Arbeta med försäljning av Kärchers varor.
* Arbeta med skyltning och placering av varor.
* Ta emot och leverera ut produkter som varit på service.
* Upprätthålla ordning och reda i butiken, fylla på varor och eventuellt beställa in nya varor från Kärchers centrallager.
Tjänsten passar dig som är prestigelös och trivs i en roll där du får ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt i en roll med varierande arbetsuppgifter. Du trivs i kundmötet men också med att arbeta i nära samarbete med kollegor. Slutligen passar tjänsten dig som är resultatorienterad och har ett naturligt driv att göra affärer.
VI SÖKER DIG SOM
* Har en gymnasial examen.
* Har god vana inom Microsoft Office, meriterande om du har kunskaper av arbete i SAP och CRM system.
* Har arbetslivserfarenhet inom kundservice, vi ser gärna att du tidigare arbetat i butik.
* Talar och skriver obehindrat på svenska.
* Har ett stort tekniskt intresse samt vilja att lära dig Kärschers tekniska produkter.
Det är meriterande om:
* Har erfarenhet från försäljning av tekniska produkter.
* Tidigare har arbetat med sprängskisser/reservdelar.
* Har tidigare butikserfarenhet.
Som person är du självgående och flexibel i ditt arbetssätt, du sitter inte och väntar in uppgifter utan är en "doer" som själv kan se vad som behöver göras. Vidare ser vi även att du förstår vikten av ett professionellt och serviceinriktat beteende på en seriös arbetsplats. Slutligen sprider du positiv energi omkring dig och trivs i en roll där du samarbetar nära med dina kollegor. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för tjänsten.
Övrig information
* Start: Mitten av April
* Omfattning: Heltid april-augusti med chans till förläning
* Placering: Hisings Kärra, Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Kärchers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231