OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du ordning och reda, prylar och kundservice? Vill du göra skillnad för andra och bidra till ett mer hållbart samhälle? Då ska du läsa vidare!
På Sefina värderar och belånar vi klockor, smycken, konst och värdeföremål varje dag. Därav titeln pantlånare. Vi erbjuder våra kunder hållbar belåning utan risk för att hamna i ekonomisk knipa, och vi ser att behovet av våra tjänster ökar i dessa tider. Vi söker just nu en ny kollega för arbete under sommaren 2024 i vår butik i Uppsala.
Hos oss går teamarbete, engagemang och kunskap hand i hand. Här blir du en del av ett engagerat team som brinner för både fina föremål och kundservice. Som Pantlånare på Sefina får du växa och göra skillnad för våra kunder varje dag.
Vad gör en pantlånare?
Som pantlånare är du Sefinas ansikte utåt och möter dagligen ett stort antal kunder, i butik och digitalt. Du arbetar med värdering och belåning där du ansvarar för att kundernas värdeföremål värderas och belånas rätt samt lagras med största omsorg och säkerhet.
Som pantlånare agerar du som kundernas rådgivare och guidar dem genom pantlåningsprocessen med tydlighet och professionalism. Därutöver arbetar du med försäljning i butik och online, förbereder auktioner, inventering, rapportering och vid behov deltar i utvecklingsprojekt.
Hos Sefina är vi medvetna om att våra kunder kan vara i känsliga situationer. Din förmåga att hantera varje interaktion med diskretion och respekt är avgörande för en bra kundupplevelse.
Vi söker dig som
Är över 18 år och har en avslutad gymnasieexamen. Då kundservice alltid står i fokus är det viktigt att du har erfarenhet av att arbeta i butik, reception, bank eller liknande roller, och brinner för att ge service utöver det vanliga. Det är en stor fördel om du har kassavana och har arbetat med de vanligaste värdeföremålen som förekommer i våra butiker. Det viktigaste är dock att du har stort intresse för t.ex. guld, smycken och klockor och vill lära dig mer.
För att snabbt lyckas sätta dig in i arbetet är god datorvana, erfarenhet av Office-paketet och lätt att sätta dig in i nya system viktigt. Du har god förståelse för ekonomi och siffror samt behärskar svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du talar ytterligare språk.
Som person är du mycket ansvarsfull och gillar att arbeta i ett team. Du är ordningsam, flexibel, säkerhetsmedveten, har öga för detaljer samt är en duktig problemlösare och kommunikatör.
Vårt erbjudande
Hos oss säger vi att kunderna alltid går först, men vi är ett helt gäng (din chef, regionchefer, säkerhetschef, HR och VD för att nämna några) som arbetar för att du ska ha det riktigt bra på jobbet. Din input och ditt engagemang är viktiga för vår gemensamma framgång.
Vi tror på att skapa goda och långvariga kundrelationer. Ditt arbete kommer att vara meningsfullt och gynnsamt för våra kunders ekonomiska välbefinnande.
Vi erbjuder utbildning och kompetensutveckling så att du kan utvecklas till att bli en riktigt bra pantlånare.
Några sista detaljer
Det här är en visstidsanställning med start under våren för att kunna komma in i arbetet innan semesterperioden drar igång. Den här rollen innebär arbete upp till heltid under sommarveckorna 25-32. Du kommer ha din primära placering i vår butik i Uppsala men vid behov kan arbete förekomma i någon av våra butiker i Stockholm. Arbetstiden är förlagd utifrån butikens öppettider och helgarbete på lördagar förekommer. Heltid hos oss innebär 38,5 timmar per vecka.
Vår rekryteringsprocess består av intervjuer, tester, referenstagning och en eventuell bakgrundskontroll. Vi tycker det är viktigt att du får chans att visa vem du är under processen samtidigt som du lär känna oss på Sefina.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanna Grönberg, HR Business Partner
085449890
Ingrid Pettersson, Butikschef
086422140
Johanna Unnebäck, Butikschef
0855670000
Johan Sandgren, Regionschef
0854498190
Alexandra Sparrenlöv, Butikschef
08-400 504 94
Anna Fahleman, HR Business Partner
0854498190
Hanna Grönberg, HR Chef
0702656106