OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Sefina värderar, belånar och säljer vi exklusiva värdeföremål åt våra kunder! Vi hanterar dagligen exklusiva föremål av alla dess slag; guld, ädelstendar, smycken och klockor samt mode, instrument, konst, keramik och antikviteter. Som butiksmedarbetare är du företagets ansikte utåt både i butik och digitalt, och du arbetar med kundservice, pantbelåning och värdering. Du kommer att läras upp och utveckla en gedigen värderingskunskap för att erbjuda våra kunder en service i världsklass. Du ingår i ett butiksteam och tillsammans arbetar ni även administrativt och förbereder auktioner (inkl lagerhantering, varuhantering, inventering och rapportering).
VI SÖKER DIG SOM:
• Är över 18 år.
• Har gymnasieexamen. Universitets- eller högskoleexamen inom t.ex. konstvetenskap, gemmologi eller liknande är meriterande.
• Behärskar svenska och engelska obehindrat. Det är meriterande om du talar ytterligare språk.
• Har erfarenhet av att arbeta i butik, reception, bank eller liknande roller med kundservice i fokus.
• Brinner för att ge service utöver det vanliga.
• Har god datorvana, erfarenhet av Office-paketet och lätt att sätta dig in i nya system.
• Har stort intresse för att arbeta med bl.a. smycken, guld, ädelstenar, klockor, konst och antikviteter. Det är meriterande om du arbetat med detta tidigare men inget krav.
• Har god förståelse för ekonomi och siffror.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att möta kunder både fysiskt och digitalt då vi framöver önskar bli ännu starkare på vår digitala kundservice och auktioner. Som person ser vi att du är ansvarsfull och gillar att arbeta i ett team. För att lyckas i rollen behöver du vara ordningssam, flexibel, säkerhetsmedveten, har öga för detaljer och är en duktig problemlösare.
VÅRT ERBJUDANDE
Vill du arbeta på en arbetsplats som bryr sig om din hälsa, säkerhet och utveckling samtidigt som du har roligt med dina kollegor? Då är Sefina platsen för dig!
Hos Sefina erbjuder vi en rad förmåner för våra anställda. Vi har kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg i din anställning och veta att du omfattas av en rad försäkringar. Vi vill att du ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför erbjuder vi våra anställda rikskort och friskvårdsbidrag m m. Vi tror på att lära sig och utvecklas hela livet och därför har vi massor av spännande specialskräddade utbildningar.
Anställningsform: Tillsvidarenställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Anställningsgrad: Heltid 38,5h/vecka. Arbetstiden är förlagd utifrån butikens öppettider och helgarbete kan förekomma.
Arbetsplats: Södertälje
Start: Gärna så snart som möjligt men förstås enligt överenskommelse.
OBS! Ett krav för anställning är godkänt resultat på bakgrundskontroll, som kommer att genomföras med anledning av att du i tjänsten självständigt hanterar värden. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetande.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
OM SEFINA
Sefina är Nordens största pantbankskedja som grundades redan 1884. Sefina har 20 butiker runt om i hela Sverige och en starkt växande e-handel.
I våra butiker arbetar våra eminenta Pantlånare och Store Manager med att möta kundernas behov och fokus ligger på att ge det lilla extra. Vi arbetar med värdering av värdeföremål, försäljning, hantering av lån och säkerhet.
Med passion och expertis arbetar vi med exklusiva varumärken, konst, guld och värdefulla smycken och klockor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanna Grönberg, HR Business Partner
085449890
Ingrid Pettersson, Butikschef
086422140
Johanna Unnebäck, Butikschef
0855670000
Johan Sandgren, Regionschef
0854498190
Alexandra Sparrenlöv, Butikschef
08-400 504 94
Anna Fahleman, HR Business Partner
0854498190
Hanna Grönberg, HR Chef
0702656106