Butikssäljare

Butikssäljare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad person som älskar att skapa starka kundrelationer? Drivs du av att arbeta i ett sammansvetsat team där samarbete och laganda är i fokus, samtidigt som du har möjligheten att utvecklas? Då har vi en fantastisk möjlighet för dig! Vi söker just nu en engagerad butikssäljare till en teknikbutik i Växjö.
I rollen som butikssäljare kommer du att vara ansiktet utåt och bidra till en kundupplevelse i världsklass. Med ett intresse för teknik hjälper du kunder att hitta rätt produkter och håller dig uppdaterad på butikens sortiment. Här arbetar ni som ett team mot gemensamma mål, så en vilja att nå uppsatta mål och skapa resultat är avgörande för framgång i denna roll.
Som butikssäljare hanterar du både besökande kunder i butik samt företags- och privatkunder via telefon. Med ditt säljdriv och din produktkunskap strävar du efter att matcha kundens behov. Du ansvarar även för installationer och utbildning av produkter – ett tekniskt intresse är därför meriterande. Rollen är i huvudsak säljfokuserad, och för att trivas tror vi att du motiveras av mål och har en passion för försäljning.
Vi söker dig som är resultatinriktad och motiveras av att nå mål tillsammans med ditt team. Du har ett professionellt bemötande och en flexibel inställning där samarbete och effektivitet är dina styrkor. Erfarenhet av försäljning är meriterande, men inte ett krav. Här får du inte bara ett jobb, utan blir del av ett härligt team där du möter både nya och återkommande kunder, och hjälper dem att hitta rätt. Vi tror att du är social och samarbetsvillig för att bibehålla den familjära atmosfären som vår kund värnar om. Med teamets stöd får du de bästa förutsättningarna för att prestera på topp.
Anställningen sker via oss på Randstad under de första sex månaderna, med möjlighet till en övergång till kundföretaget efter denna period. Vår kund värderar intern utveckling och erbjuder stora möjligheter för den rätta personen. Du får en gedigen introduktion och stöd från butikschefen samt tillgång till ett omfattande digitalt utbildningspaket för att snabbt komma in i rollen.
Arbetstiderna varierar mellan 10:00–20:00 på vardagar och inkluderar minst varannan helg med öppettiderna 10:00-18:00. Tjänsten är på plats i butiken.
Är du redo att anta utmaningen? Skicka in din ansökan redan idag! Vi kommer att genomföra urval och intervjuer löpande, så vänta inte med att söka.
Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. 
Välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Ge kunder en förstklassig serviceupplevelse både i butik och via telefon
Identifiera och förstå kundens behov och matcha dem med rätt produkter
Aktivt arbeta mot försäljningsmål och bidra till butikens framgång
Utföra enklare installationer och introducera kunder till produkternas funktioner
Delta i utbildning och produktuppdateringar för att hålla dig uppdaterad inom sortimentet
Säkerställa ordning och reda i butiken och skapa en inbjudande miljö


Kvalifikationer
Erfarenhet av försäljning, meriterande men inget krav
Bra kommunikationsförmåga och kundfokus
Förmåga att arbeta målinriktat och drivas av resultat
Intresse för teknik och förmåga att lära sig om nya produkter snabbt
God samarbetsförmåga och vilja att bidra till en positiv teamanda
Flexibel och lösningsorienterad inställning
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2024
  • Ansök senast: 25 januari 2025

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024

INTIMISSIMI söker butikssäljare i Göteborg!

INTIMISSIMI söker butikssäljare i Göteborg!

21 november 2024

Säljare med ansvar till Götaplatsens foto!

21 november 2024