OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alligo är ett affärsområde inom Momentum Group och är mest kända på marknaden genom våra starka konceptvarumärken Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Sammantaget omsatte Alligo 8,1 miljarder kronor 2020 och har cirka 2300 anställda. Tillsammans riktar vi oss i första hand till företagskunder inom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Vi vet att de efterfrågar högsta kvalitet på produkter, tjänster och rådgivning. För att möta det har vi en kompetent säljkår, nära samarbete med marknadsledande leverantörer och ständig utveckling av egna varumärken och sortiment. Hos oss kan man handla verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd och man kan göra det i butik, på nätet eller direkt från någon av våra inne- eller utesäljare. Vi har webbhandel och cirka 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland.
Nu behöver vi förstärka teamet i Sundsvall med en butikssäljare som drivs av försäljning och service!
Om tjänsten
Som butikssäljare består dina arbetsuppgifter av att tillhandahålla vårt sortiment, hela tiden med kunden i fokus. Våra kunder har höga förväntningar på teamet i butiken och en väldigt viktig del i arbetet är att vilja ge service samt att träffa nya och återkommande kunder dagligen. För att lyckas med ditt arbete får du relevanta arbetsverktyg och vägledning av både butikschef och kollegor som stöd.
Vi söker dig som
Viktigast är att du brinner för och har erfarenhet av service och försäljning B2B. Som person är du driven, ansvarsfull, resultatinriktad och kommunikativ. Du bör ha tidigare erfarenhet av och kunskap inom våra produktområden men framför allt ett intresse för våra produkter och vår verksamhet.
Om att arbeta hos oss
Som butikssäljare hos oss har du ett intressant och omväxlande arbete där du kommer få möjligheter att utveckla dig själv och dina kunskaper inom försäljning, exponering och våra produktområden. Vi vill vara den partner som bäst tillgodoser den professionella användarens behov och önskemål.
Man känner igen oss, både som kollega och kund, genom att vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund; Enkelt, Proffsigt, Hjärta och Driv, där kunden alltid är i centrum.
Vi erbjuder
Tjänsten är [Ange sysselsättningsgrad och typ av anställning] med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Butikens öppettider är måndag-fredag kl 07.00-16.00. Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och förmånliga personalrabatter i våra butiker.
Intervjuer kommer att ske löpande, därför vill vi gärna ha din ansökan snarast dock senast 2022-11-20.
Kontakta
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta butikschef Mia Wimmercranz på telefon 060-644584.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Ansökan
Vänta inte med att skicka oss din ansökan då vi rekryterar fortlöpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. Sök via vår hemsida, vi tar inte emot ansökningar via e-post.
I rekryteringsprocessen kan vi komma att tillämpa personlighetstest, bakgrundskontroll, kreditupplysning samt utdrag från belastningsregistret.
Välkommen med din ansökan!