OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
1898 grundades Lidéns Möbler och än idag finns vi kvar i Säter där allt en gång startade. Butiken är en fullservicebutik, där målsättningen är att alla kunder ska vara nöjda med sina köp och med den service de får. Företaget ägs idag av systrarna Ann och Marie Lidén, som är fjärde generationen ägare och Marie Lidén är VD för företaget.
På Möbelmässan 2016 utsågs Lidéns Möbler till årets möbelhandlare av branschorganisationen FMI (Färg, möbler och interiör) med följande motivering: Som ett av de äldsta möbelhusen i Sverige har företaget utmärkt sig inom möbelhandeln med ett inspirerande utbud och alltid med ett rikt sortiment. Ett möbelföretag som sedan generationer tillbaka har erbjudit kunderna varor av god kvalitet med få reklamationer.
Lidéns Möbler säljer välkända varumärken inom möbler och inredning. Vi strävar alltid efter att kunna erbjuda hög kvalitet och service till våra kunder, vilka mestadels är privatpersoner. Våra produkter säljer vi i vår butik, men även via nätet.
Vi tror att vår omgivning påverkar oss och kan bidra till välmående samt inspirera vårt känslomässiga liv. Vi skapar designupplevelser och får kunden att tänka nya tankar runt sitt hem eller arbetsplats. Kundfokus, service och kunskap i symbios leder till ett samlat erbjudande av möbler, inredning och konst.
Butikssäljare med brinnande intresse för inredning, deltid 80%
Tjänsten
Som butiksäljare på Lidéns Möbler är du den första person som kunden möter när de kliver över tröskeln, lyfter luren eller öppnar mailen för att påbörja sin kontakt med sin möbelhandlare. I det mötet väljer du att på ett generöst och intresserat vis lyssna på kundens behov, ta fram ideér och inspiration för att coacha kunden igenom hela köpprocessen från idé till färdig affär, samt tiden därefter. Lidéns möbler är ett anrikt möbelhus och relationer med såväl kunder som leverantörer är långsiktiga. Många kommer tillbaka och både gamla och nya kunder mottas av oss med värme, engagemang och ett sortiment för alla. Fokus för tjänsten ligger på försäljning och kundmötet.
Placeringsort är Säter, tillsvidare deltid 80%. Arbetstiderna är schemalagda och innebär att man arbetar både vardagar och helger. Start så snart som möjligt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett gediget intresse för möbler, inredning och försäljning. Du ska ha flera års arbetslivserfarenhet, gärna inom försäljning, kundbemötande eller service. Du ser helheten, har stort intresse för design och inredning samt förmåga att läsa av kundens behov. Du har erfarenhet av sociala medier och uttrycker dig väl i text och bild. Vi ser gärna att du tar ansvar för vår sociala medie-strategi och håller våra digitala kanaler aktiva.
Personliga egenskaper
Prestigelöshet och vilja att hugga i där det behövs är viktiga personliga egenskaper. Då vi är ett litet och tajt team, är den personliga stilen och det inkluderande lagarbetet det som gör att vi får en trevlig arbetsmiljö och en framåtanda. Vi är ett sammansvetsat team och driver tillsammans affären och företaget framåt. Du tar initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter och förstår att ditt engagemang är viktigt för vår gemensamma resa framåt!
Låter detta som något för dig?
I denna rekrytering samarbetar Lidéns möbler med Lundin & Boström. Vid eventuella frågor kontakta rekryteringskonsult Ida Ryentorp på 070-360 71 90. Ansökningar tas emot via Lundin & Boströms hemsida: lundinbostrom.se Sista ansökningsdag är 2021-09-05.