OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alligo är ett affärsområde inom Momentum Group och är mest kända på marknaden genom våra starka konceptvarumärken Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Sammantaget omsatte Alligo 8,1 miljarder kronor 2020 och har cirka 2300 anställda. Tillsammans riktar vi oss i första hand till företagskunder inom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Vi vet att de efterfrågar högsta kvalitet på produkter, tjänster och rådgivning. För att möta det har vi en kompetent säljkår, nära samarbete med marknadsledande leverantörer och ständig utveckling av egna varumärken och sortiment. Hos oss kan man handla verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd och man kan göra det i butik, på nätet eller direkt från någon av våra inne- eller utesäljare. Vi har webbhandel och cirka 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland.
Nu behöver förstärka vårt team i Globen med en butikssäljare som drivs av försäljning och service!
Om tjänsten
Som butikssäljare består dina arbetsuppgifter av att tillhandahålla vårt sortiment, hela tiden med kunden i fokus. Våra kunder har höga förväntningar på teamet i butiken och en väldigt viktig del i arbetet är att vilja ge service samt att träffa nya och återkommande kunder dagligen. Du kommer att arbeta med alla de uppgifter som förekommer i en butik och det förväntas att du tar eget ansvar och initiativ och vill vara med på vår resa att utveckla butiken mot nya framgångar. För att lyckas med ditt arbete får du relevanta arbetsverktyg och vägledning av både butikschef och kollegor som stöd.
Vi söker dig som
Viktigast är att du brinner för och har erfarenhet av service och försäljning B2B. Som person är du driven, ansvarsfull, resultatinriktad och kommunikativ. Du har en grym teamkänsla och gör allt för att trivas på din arbetsplats. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.
Din bakgrund kan variera men meriterande om du har tidigare erfarenhet och kunskap inom våra produktområden men framför allt ett intresse för våra produkter och vår verksamhet.
Om att arbeta hos oss
Som butikssäljare hos oss har du ett intressant och omväxlande arbete där du kommer få möjligheter att utveckla dig själv och dina kunskaper inom försäljning, exponering och våra produktområden.Vi har skoj tillsammans och hjälper varandra att lyckas .Vi vill vara den partner som bäst tillgodoser den professionella användarens behov och önskemål.
Vi erbjuder
Tjänsten är en fast anställning på heltid, 38,25 timmar/veckan, med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Butikens öppettider är måndag-fredag kl 06:30-17
Vi har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och förmånliga personalrabatter i våra butiker.
Intervjuer kommer att ske löpande, därför vill vi gärna ha din ansökan snarast dock senast 2021-11-21.
Tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontakta
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta butikschef Konny Gustafsson på mail Konny.gustafsson@swedol.se
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen med din ansökan!