OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker till vår bemanningspool i Göteborg efter passionerade konsulter inom skönhetsbranschen för uppdrag på ett av världens ledande lyxmärken inom skönhet. Du är anställd av oss Retail Knowledge, och arbetar hos Chanel.
Som säljare ska du representera Chanel och ha en passion för skönhet, kundservice och försäljning. Din främsta uppgift att representera varumärket och dess värderingar. Med hög servicenivå och gedigna kunskaper om varumärkets produkter och historia strävar du ständigt efter att skapa exklusiva upplevelser för kunden.
Då tjänsten är en behovsanställning bokas du ut på uppdrag och ska därför kunna ställa upp på kort varsel och kunna arbeta minst 3 dagar per vecka, under butikens ordinarie öppettider. Du behöver vara tillgänglig för arbete i samtliga av kundens butiker i Göteborg.
Dina kompetenser
- Du är en skicklig säljare med känsla för att sälja exklusiva skönhetsprodukter
- Du är flexibel, självmotiverad och ansvarsfull
- Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och slutför dem
- Du är en lagspelare som vet hur man sätter laget framför jaget
- Du är utbildad makeupartist eller kosmetolog, alternativt har lärt dig allt om produkter och tekniker genom din passion för skönhet
- Du talar svenska och engelska
Dina ansvarsområden
- Att uppnå uppsatta försäljningsmål genom vår kunds businessdrivers
- Fokus på att rekrytera nya kunder
- Ge råd om produkter inom dofter, makeup och hudvård
- Erbjuda makeup-konsultationer för våra kunder
- Skapa exklusiva kundupplevelser genom att förmedla varumärkets historia och värderingar
- Förbereda, städa, öppningar/stängningar butiken
- Lagerhantering i samråd med butikschefen
- Inventering av kassan och rapportering till butikschefen
Det här erbjuder vi:
- Arbete på ett av världens ledande lyxmärken
- En unik arbetsplats där du blir en del av ett dynamiskt team
- Tre dagars intensiv utbildning inom dofter, makeup och hudvård av varumärkets interna produktutbildare
- Kontinuerliga utbildning och uppföljning av såväl nyheter samt kampanjer
- Flexibla arbetstider och en bra arbetsmiljö
Det är ett krav enligt vårt kollektivavtal att du har en annan huvudsaklig sysselsättning så som studier eller deltidsjobb, du kan också ha ett eget företag, eller vara pensionär. Skriv tydligt i din ansökan vad din huvudsakliga sysselsättning är. Vi genomför en bakgrundskontroll vid tillsättning av samtliga tjänster, både internt och externt hos våra kunder, vilket är skälet till att du som kandidat behöver ange ditt personnummer i samband med din ansökan. För att vara aktuell för en intervju så behöver du som kandidat även göra ett personlighetstest. Detta tar drygt 10 minuter.
Start: Omgående
Tjänstgöringsgrad: Behovsanställning
Lön: Timlön enligt kollektivavtal
Välkommen in med din ansökan!
OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida www.retailknowledge.se, vi har inga möjligheter att ta emot eller svara på ansökningar via mail. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Rekrytering sker fortlöpande, vilket kan innebära att annonsen kommer att kunna avslutas innan sista datum.
Retail Knowledge är ett av Sveriges ledande företag inom rekrytering/sourcing och bemanning av operativa och strategiska tjänster till detaljhandelskedjor och varumärkesleverantörer, både svenska och internationella företag sedan 2002. Vi har ett välutvecklat nätverk med förståelse för marknaden och affärsmannaskapet med ett starkt engagemang för våra kunders behov, -vår främsta prioritet är att nå våra kunders mål genom vår passion, kunskap och erfaren
Kontaktpersoner på detta företaget
Irina Backman
Fredrik
Caroline Gimmerborn
Daniel Paulus
Anders Fischer
Sarah Björklund
Åse Sverinsson
Unn Telge Gunnarsson
Sophia Braunstein
Kristel Karlsson