OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en säljare som brinner för service och älskar att göra affärer B2B? Har du erfarenhet av butiksarbete eller innesälj och vill kombinera det med direkt kundkontakt i butik? Vi bidrar med hög kunskap, god kvalitet och leveranser i världsklass, allt med kunden i fokus. Välkommen med din ansökan!
Om jobbet
Som Butikssäljare ansvarar du för att driva försäljning på butikens kundlista. Detta sker genom en kombination av försäljning på plats i butik, kontakt med kunder via telefon och i vissa fall på plats ute hos kunder i närområdet. Du kommer därmed att ha en viktig roll i att utveckla och stärka kundrelationer genom regelbundna kontakter både på plats i butik och via telefon.
I butiken är ni två anställda som driver butiken och allt som hör till det dagliga butiksarbetet. Våra öppettider är vardagar 06:30-17:00, där du alternerar med din kollega mellan öppningar och stängningar.
Arbetet kräver hög grad av initiativförmåga, där du som Butikssäljare erbjuder en otroligt god service och kunskap för att se och möta kundernas behov.
• Försäljning och support i butik, via telefon och säljbesök hos utvalda kunder
• Bearbetning av befintliga och nya kunder inom regionen
• Exponering, arbeta med butikslayouten och säkerställa att butiken varje dag upplevs som ny
• Varuadministration; inventering, beställningar, godsmottagning och varuuppackning
• Aktivt delta i förberedelser och genomförande av butiksevent och kampanjer i butiken
• Aktivt arbeta tillsammans med övriga innesäljare/fältsäljare för att utveckla och stärka samarbetet mellan säljkanalerna i regionen
Vi vill att du
• Har tidigare erfarenhet av att driva försäljning i butik, via telefon (innesäljare) eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Har relevant bransch- och produktkunskap
• Älskar att bearbeta och serva kunder samt bygga långsiktiga relationer
• Är initiativtagande och strukturerad
• Är förtroendeingivande och har en god samarbetsförmåga
• Är målinriktad, resultatorienterad och har ett bra affärsmässigt sinne
• Har en god systemvana och kan navigera i olika system
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär, möjlighet till utveckling och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad där vi tar vara på goda idéer och vi värdesätter dig och ditt unika perspektiv.
Vi erbjuder dig möjlighet till utveckling och som medarbetare hos oss vill vi att du ska lyckas. Du erbjuds ett jobb med stort eget ansvar i ett företag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. När du växer, växer Würth och för att lyckas med det erbjuder vi våra medarbetare en god arbetsmiljö, attraktiva förmåner, utbildningar och de verktyg som du behöver.
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Placeringsort: Jönköping
Om ansökan
Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Kontaktperson för tjänsten är regionchef Patrik Johansson, telefon: 0703013146.
Sista ansökningsdag är 2024-11-10
• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater.
• De kandidater som går vidare i första urvalet kommer att bli inbjudna till att genomföra tester. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost vid inskickad ansökan.
• Om du därefter går vidare i processen kontaktar vi dig via email för en första intervju som sker digitalt.
• Går du vidare i urvalet sker en andra intervju på plats i vår butik
• Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.
På Würth strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar varmt sökande med olika bakgrund. Vi tillämpar provanställning.
Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som skapar ordning och reda. Vårt fokus är att sänka kundernas totalkostnad gällande inköp/hantering. Kunderna ska kunna ägna mer tid åt sin kärnverksamhet. Vi vet att deras tid är värdefull – därför finns vi. Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kundsupport i världsklass. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda.
Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma. Vi på Würth väljer att lägga fokus på enkelhet, ansvar och företagskultur. För oss är företagskulturen en av grundpelarna för vår verksamhet och framgång. Vi strävar efter en kultur präglad av öppenhet, respekt och samarbete, där ett av våra viktigaste ord är Tack!