OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är ett av marknadens största företag inom uthyrning av maskiner och industrirelaterad utrustning mot byggbranschen. Nu söker vi en innesäljare med erfarenhet från järnvaruhandeln för att stötta upp det befintliga teamet i butiken. Om du trivs i en händelserik miljö samt brinner för försäljning och service kan det vara dig vi söker. Skicka in din ansökan redan idag då tjänsten ska tillsättas omgående.
OM TJÄNSTEN
I tjänsten som innesäljare kommer du att arbeta med uthyrning av maskiner till både små och stora kunder i byggbranschen, inom industri, offentlig sektor och till privatkunder. Här välkomnas du till en arbetsplats med en sann laganda och positiv företagskultur där man stöttar och delar kunskap med varandra på alla nivåer i företaget.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som innesäljare ansvarar du för uthyrning av maskiner med tillkommande administration och leveransplanering. Du ger råd och instruktioner till kunder som antingen ringer in eller kommer fysiskt till butiken och du ansvarar även för merförsäljning av tillbehör, förbrukningsmaterial, järnvaror och tjänster. Du utför självständigt och aktivt säljarbete, vårdar befintliga kunder och deltar vid kundaktiviteter för att skapa långsiktiga relationer där ni är kundens förstahandsval.
Vid återlämning av maskiner kommer du även genomföra returkontroller vilket innefattar skadekontroll, funktionskontroll och rengöring. Du har ett nära samarbete med depåchef och övriga medarbetare och deltar aktivt i driften och skötseln av depån för att utveckla en god arbetsmiljö och en bra teamkänsla.
VI SÖKER DIG SOM
* Brinner för försäljning och service. För att komplettera det befintliga teamet ser vi även att du har branschvana med erfarenhet från järnvaruhandeln.
* Innehar B-körkort
* Har goda kunskaper i svenska och engelska då det används i det dagliga arbetet. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Som person är du:
* Serviceinriktad
* Strukturerad
* Initiativtagande
Övrig information
* Start: Oktober/November
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231