Bygg- och markkontrollant, Stockholm

Bygg- och markkontrollant, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 2 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: ca. 50%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

I arbetsuppgifterna ingår att:

- Löpande kontrollera utförande för markarbeten, betongkonstruktioner på stationsområde samt för ledningsåtgärder och byggnader mot bygghandlingar och Kundens tekniska riktlinjer. Kontinuerlig dokumentering och rapportering av utförandet.
- Bistå vid kontroll och beräkning av tilläggs- och ändringsarbeten.
- Vid besök på site skall konsulten kunna kontrollera grundläggande efterlevnad av arbetsmiljö- och miljökrav, t ex skyddsutrustning och dokumentation efter instruktioner från beställaren.
- Kunna bistå vid granskning av entreprenörens konstruktionshandlingar.
- Delta vid byggmöten.
- Förslag till checklista för arbetsutförande bifogas.
- För stationsåtgärder gäller ABT06 och för ledningsåtgärder AB04.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst gymnasieingenjör inriktning bygg och anläggning eller motsvarande utbildning.
- Klass 1-utbildning platsgjuten betong enligt Svenska betongföreningen senast vid uppdragsstart.
- Minst ESA-fackkunnig.
- Minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet.
- Konsulten ska behärska svenska språket i tal och skrift.
- Konsulten ska ha ID06.
- Konsulten ska ha Körkort B.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av att ha arbetat som bygg-och markkontrollant (kontrollerat utförande för markarbeten, betongkonstruktioner och byggnader) i ställverksprojekt på lägsta spänningsnivå 130 kV.

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

God samarbetsförmåga och initiativförmåga.
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.
Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation.
Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende.
Arbetar självständigt och målinriktat.
Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2021
  • Ansök senast: 23 februari 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


27 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024