OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.
BYGGLOVSENHETEN är med och planerar för ett framtida Ekerö på uppdrag av byggnadsnämnden. Vi arbetar med stadsplanering, bygglov och bostadsanpassning. Vi sitter i Ekerö kommunhus, med goda kollektiva trafikförbindelser i form av buss till och från Stockholm via Brommaplan. Pendelbåt trafikerar leden Ekerö Centrum– Klara Mälarstrand.
Länk till Ekerö kommuns hemsida
Arbetsbeskrivning
Vi är i en utvecklingsfas – och ska varsamt växa. Ekerö kommuns unika miljöer med såväl skyddade som historiska områden ger dig en unik kombination av möjligheter och utmaningar när vi ska bevara och utveckla omgivningarna. Oavsett tidigare erfarenhet får du inflytande och förtroende att driva stora projekt. Med gemensamt engagemang jobbar vi i högt tempo - vilket både kräver simultanförmåga och ordningssinne.
Vi söker nu en bygghandläggare som tycker om att samarbeta och vill utvecklas tillsammans med oss. Som handläggare kommer du utgöra en del av vårt av en enhet bestående av bygghandläggare, inspektörer, trafikhandläggare, kartingenjörer, handläggare för bostadsanpassning samt koordinatorer.
Du kommer huvudsakligen att handlägga av bygglovs- och anmälningsärenden, med tyngdpunkt på bygglovärenden. Även handläggning av strandskyddsdispenser ingår i tjänsten. Rådgivning och information till allmänheten är även en stor del i ditt arbete. Vid behov föredrar du ärenden i byggnadsnämnden.
På Bygglovsenheten arbetar vi i en digital arbetsprocess, med ett modernt ärendehanteringssystem. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor inom Stadsbyggnadsförvaltningen och kommunen, liksom med politiken, medborgare och företagare. Ett gott bemötande, samt samarbete över enhetsgränser och med myndigheter är viktigt för oss.
Kvalifikationer
För att du ska lyckas med uppdraget ska du:
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av bygglovshandläggning inom kommunal verksamhet. Du har yrkesutbildning som bygglovhandläggare, arkitekt eller annan utbildning och yrkeslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Rollen som bygglovshandläggare förutsätter att du är väl insatt i plan- och bygglagen samt anslutande lagstiftning och gällande rättspraxis.
• Du har arbetat som bygglovhandläggare eller i annan likvärdig roll i minst 3 år.
• Du har en hög digital kompetens och förstår att en digital bygglovsprocess förutsätter att vi alla lojalt följer de rutiner, mallar och checklistor som vi upprättat.
• Du är bra på att kommunicera på ett professionellt sätt och har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.
• Du har B-körkort.
Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna. Du har god samarbetsförmåga är strukturerad och ansvarstagande. Du är lösningsorienterad och svarar för ett gott bemötande och ger alltid en god service.
Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden.
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Länk till lediga jobb i Ekerö kommun
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26