OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker Byggledare inom depå och verkstad till Trafikförvaltningen.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Vi söker Byggledare med kompetens och erfarenhet inom depåverksamhet, markarbeten, installationssamordning, Bana, El, Signal och Tele (BEST) och övriga anläggningsarbeten.
En byggledare ansvarar i första hand för produktionsskedet i form av effektiv uppföljning av tid, kostnad och kvalitet. Arbetet omfattar kontroll, uppföljning och godkännande av anlitade entreprenörers arbete och egenkontroll, samt ansvar för att arbetet bedrivs enligt gällande lagar och krav samt för ändamålet framtagna handlingar. Delar av uppdraget är säkerhetsklassat och säkerhetsklassning kan komma att ske under uppdragstiden. I denna roll ingår även Bas-U.
Exempel på uppdrag och ansvar:
- Bistå i frågor som berör bygghandling. Samordning mellan projektör och entreprenör gällande Frågor och Svar.
- Aktivt följa upp och rapportera byggentreprenadens framdrift avseende tid, kostnad och kvalitet.
- Ansvara för ändrings- och tilläggsarbeten samt avdrag (ÄTA) utifrån kontrakt och dokumentera dessa, rapporterar dessa kontinuerligt till projektledaren.
- Samordningsmöte med brukaren MTR sker två gånger i månaden.
- Ansvara för input avseende prognos för gällande byggentreprenad.
- Leda och protokollföra byggmöten/ekonomimöte samt teknikmöten utifrån överenskommen agenda.
- Stödja entreprenörens arbete med att ta fram arbetsplaner, tidplaner och detaljerade veckoplaner. Godkänna när dem är klara och kommunicera dessa till angränsande verksamhet och intressenter.
- Projekt i anslutning till pågående drift, koordinera gränssnitt mot driftsoperatör för att säkerställa minimal påverkan på drift.
- Säkerställa att entreprenören efterföljer TFs säkerhetsstyrningssystem, krav på miljö och arbetsmiljö, tekniska riktlinjer samt övriga styrande dokument och rutiner som berör arbetet.
- Fatta för projektet erforderliga beslut utifrån mandat.
- Säkerställa att rätt krav ställs på leverantörer gällande elsäkerhetsplanering och SOS-planering.
- Delta vid besiktningar och bistå vid överlämning till Trafikavdelningen.
- Representera TF och projektet i kontakt med olika externa parter och aktörer såsom myndigheter, leverantörer och entreprenörer.
- Rapportera till Projektledaren samt koordinera sig mot övriga i projektet.
- Ansvara för rollen Bas-U.
- Delta i projektrelaterade möten för att ta del av information om verksamhetens framdrift.
Krav (OBS, obligatoriska)
Högskoleexamen eller yrkeshögskoleexamen inom byggteknik , alternativt 15 års arbetslivserfarenhet inom branschen infrastruktur och bygg- och anläggning. Verifieras i CV.
Dokumenterad erfarenhet som byggledare/platschef inom liknande verksamhet (kollektivtrafik, infrastruktur, teknik, bygg och anläggning, etc.). Minst 10 års samlad erfarenhet. Verifieras i CV.
Erfarenhet att arbeta med entrepreandjuridik AB04, MER hus/Mark, Administrativa föreskrifter, genom arbetslivserfarenhet från branschen Bygg- och anläggning om minst 10 år. Verifieras i CV.
Erfarenhet att ha arbetet i minst 5 projekt vilka är upphandla inom LOU/LUF. Verifieras i CV.
Utbildningintyg avseende entreprenadjuridik (AB/ABT) bifogas i anbudet. Intyg ej äldre än 5 år.
Dokumenterad erfarenheter av att kommunicera och arbeta med utländska leverantörer från minst 2 projekt. Verifieras i CV.
Minst 10 års erfarenhet från byggentreprenader hos byggherre eller entreprenör. Verifieras i CV.
Erfarenhet från stora och komplexa byggprojekt med flera delområden. Minst 1 projekt där minst 5 teknikområden varit representerade såsom (arkitekt, kontruktion, brand, vvs, styr, signal, el 400V, el 750V, markanläggning mm).
Utbildning: Lägst godkänd TRI- kat 19. Intyg bifogas i anbud.
Efter påbörjat uppdrag krävs att utbildningen genomförs med godkänt resultat. Utbildning kan ske efter påbörjat uppdrag dock inom 1 månand.
Utbildning bekostas av leverantören/konsulten.
Meriterande
Erfarenhet från minst 2 projekt där ombyggnad av befintliga lokaler skett samtidigt som hyresgästen är kvar och har full drift under byggtiden. Verifieras i CV.
Giltig utbildning inom BAS-P och BAS-U. Är utbildningen 5 år gammal eller äldre skall den uppdateras inom 2 månader från uppdragsstart - Utildningen bekostas då av konsulten/leverantören.
Haft ledande roll inom minst 5 projekt som inkluderat samordnad provning. Verifieras i CV.
Haft ledande roll inom minst 2 projekt som inkluderat ombyggnad av tåg- eller bussdepå.
Dokumenterad erfarenhet att aktivt deltagit vid framtag av relationshandlingar och drift- och skötselinstruktioner (kontraktsumma över 50 mnkr).
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!