OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 2 år
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 75%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Kunden söker en Byggledare med erfarenhet av entreprenadjuridik.
Som byggledare kommer ditt första fokus handla om att leda arbetet i att ta fram upphandlingsdokumentationen. Framtagen systemhandling behöver vid behov anpassas så att den kan användas som underlag, och du behöver därför ha kompetens/erfarenhet för att kunna se vilka åtgärder som behövs. I arbete med upphandlingsdokumentationen kommer du även ha hjälp av kravsamordnare, miljösamordnare samt upphandlingsledare.
Arbetsuppgifter:
- Leda arbetet i framtagande av upphandlingsdokumentation
- Aktivt följa upp och rapportera byggentreprenadens framdrift avseende tid, kostnad och kvalitet.
- Hålla koll på ändrings- och tilläggsarbeten samt avdrag utifrån kontrakt och dokumentera dessa.
- Bistå med input avseende prognos för gällande byggentreprenad.
- Leda och protokollföra byggmöten utifrån överenskommen agenda.
- Stödja entreprenörens arbete med att ta fram arbetsplaner, tidplaner och detaljerade veckoplaner samt vid behov kommunicera dessa till angränsande verksamhet och intressenter.
- Koordinera gränssnitt mot andra projekt samt trafikutövare.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Hög- eller yrkeshögskoleexamen inom samhällsbyggnad.
- Minst 6 års dokumenterad erfarenhet av arbete i roll som byggledare.
- Minst 3 års erfarenhet från arbete med upphandling/kravställning enligt LOU/LUF.
- Minst 5 års erfarenhet från arbete med entreprenadjuridik (AB/ABT). Beskriv i CV vilket arbete som utförts och hur entreprenadjuridiken har tillämpats.
- Spårbehörighet, minst kat-19.
- Erfarenhet från att leda och planera byggmöten från minst 2 projekt.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet från entreprenadsidan i ledande befattning.
- Dokumenterad erfarenhet från arbete i minst 2 projekt i offentlig verksamhet.
- Dokumenterad erfarenhet från arbete som byggledare i depåprojekt från minst ett projekt.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Vara en bra lagspelare då rollen kräven mycket samordning både internt med projektgruppen, men också med entreprenör, andra projekt samt trafiktutövare. Rollen kräver en person med gott ordningssinne.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström