Bygglogistiker med tidigare erfarenhet som arbetsledare inom bygg - Oslo

Bygglogistiker med tidigare erfarenhet som arbetsledare inom bygg - Oslo

Arbetsbeskrivning

Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?

Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se

Svensk Bygglogistik AB är en partner som hjälper beställare av byggprojekt och byggentreprenörer att ”tänka efter före” kring hela logistikprocessen genom att utföra logistikanalyser och teknisk konsultation. Därefter ser vi till att planerna blir verklighet och realiseras. Detta gör vi genom att upprätta logistikentreprenader med Bygglogistiker på plats på byggprojektet som stöttar driftorganisationen samt erbjuder intransporttjänster på kvällstid. För mer info: www.bygglogistik.se . Svensk Bygglogistik AB ingår i Deromekoncernen.

Svensk Bygglogistik AB söker nu en Bygglogistiker med logistikansvar till vår kund i Oslo.

Vår kund har verkligen förstått vikten av byggeffektivisering genom att prioritera de logistiska frågorna i sitt byggprojekt. Vi söker därför en logistikansvarig som får en nyckelroll i vår kunds platsorganisation ute på byggarbetsplatsen. Vår kund är en etablerad byggentreprenör som fått en byggentreprenad i det som kommer bli Oslos nya regeringskvarter, där din övergripande arbetsuppgift blir att säkerställa byggprojektets logistikplan under hela byggtiden.

Tjänsten som logistikansvarig innefattar i huvudsak nedan arbetsuppgifter;

• Arbetsleda projektets logistikorganisation.
• Driva och delta i diverse mötesforum så som ex. APD- eller logistikmöten.
• Upprätta och medverka i samverkansforum med hela regeringskvarterets olika aktörer.
• Samordning av leveranser och upplagsplatser invändigt och utvändigt samt säkerställa ytor och transportvägar.
• Samordning av APD-förändringar samt löpande anpassningar av APD-planer.
• Administrera projektets leveransbokningssytem där du fastställer leveranstider, granskar leverans- och resursplanering samt sammanställer statistik.

Tidigare arbetslivserfarenhet

För att kunna göra ett bra arbete krävs att man förstår den miljön man ska verka i. Därför söker vi dig som har minst 3 års tidigare erfarenhet av arbetsledning och samordning inom bygg, exempelvis som arbetsledare eller liknande roll.

Vi utbildar dig och delar med oss av vår kunskap inom Bygglogistik

Tjänsten föregås av ett par veckors internutbildning, innan du tillträder tjänsten ute på byggprojektet i Oslo. Du får då ta del av den expertkunskap som vår 20-åriga erfarenhet har givit oss med syfte att förstå vår affär och metod samt gå bredvid andra Bygglogistiker som innehar liknande tjänst.

Personliga egenskaper

Med din tidigare arbetslivserfarenhet enligt ovan, tillsammans med vår mångåriga bransch-expertis och stöttning, har vi kommit långt men vilka personliga egenskaper är då viktiga för att lyckas i rollen?

Då tjänsten innefattar frekvent kontakt med såväl byggledning, platschefer, andra byggaktörer, arbetsledare samt yrkesarbetare och chaufförer bör du därför känna dig bekväm i- och även kunna validera dig enligt beskrivningen nedan:

En mycket kommunikativ och informativ person som ”vågar” leda och vara tydlig samtidigt som du är smidig och lyhörd för att få med dig alla aktörer, såväl internt som externt mot projektets övergripande logistikmål.

Rollen kommer initialt att innebära att du rent fysiskt är själv som logistikkonsult från Svensk Bygglogistik ute på plats på bygget. Du får givetvis den stöttning som krävs från våra specialister och projektledare på vårt huvudkontor i Göteborg.

För att kunna leda andra tror vi att du även kan leda dig själv och ta ansvar för det du ställs inför från tid till annan.

Vidare förstår du vikten av planering, planering och planering men förstår att även den bästa planering i vissa fall kan falla eller behöva ändras, då är det ju bara att lösa problemet där och då.

Vi finner det meriterande med en eftergymnasial utbildning inom bygg eller logistik. Detta är dock inget krav om övriga kriterier uppfylls – du har ovan arbetslivserfarenhet och matchar personbeskrivningen men framförallt vill du lära dig ett nytt koncept och bli specialist inom Bygglogistikområdet och göra skillnad för vår kund.

Ansökan:

Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Sista ansökningsdag är den 24 feb 2021.

Vid eventuella frågor, ta kontakt med HR-chef Pierre Nyberg, 072 571 03 67.

Tillträde och lön enligt överenskommelse.

För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se .

Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och/ eller försäljare av annonseringslösningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-ansvarig Pierre Nyberg
0725710367
Pierre Nyberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Bygglogistik AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 24 februari 2021

Besöksadress

Universitetssjukhuset
Linköping

Postadress

Universitetssjukhuset
Linköping, 58185

Liknande jobb


Arbetsledare åt kund

Arbetsledare åt kund

14 november 2024

12 november 2024