OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?
Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se
Svensk Bygglogistik AB söker nu en bygglogistiker till ett byggprojekt i Göteborg.
Som bygglogistiker samarbetar du tätt ihop med arbetsledarna ute på byggprojektet. Du är med och skapar effektivitet och så bra logistiska förutsättningar för byggproduktionen som bara är möjligt. Bygglogistikerns fokus på logistikplanering och samordning bidrar till- och avlastar produktionspersonalen så att dom i stället kan fokusera på produktionen.
Arbetsuppgifter:
• Leveransplanering i LogNet (leveransplaneringssystem).
• Driva och planera samt följa upp veckovisa logistikmöten.
• Samordning, fördelning och uppföljning av utvändiga- och invändiga gemensamma ytor.
• Förvaltning av APD-planen och tillhörande styrdokument.
• Utbilda underleverantörer och övriga parter i det digitala leveransstödet LogNet.
• Leveransmottagning och avisering samt avvikelserapportering.
• Planering, överlämning samt uppföljning av intransporterna av material.
• Samordning av gemensamma materiella resurser – ex bodar, hissar, maskiner.
• Samordning av avfallshantering.
• Sammanställning- och presentation av statistik.
I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i byggproduktionen där du ”rekar” och för en aktiv dialog med involverade personer för att få bygglogistikplaneringen att fungera även i verkligheten.
För att lyckas i rollen:
Då det är en hel del personer som berörs av logistikplaneringen i LogNet (leveransplaneringssystemet), så väl internt på bygget som entreprenörer, krävs det en mycket bra kommunikativ förmåga hos dig som söker, såväl i tal som i skrift. Viljan och förståelsen för att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer är en självklarhet hos dig. Vidare har du en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att såväl skapa- som att följa fungerande rutiner som ligger till grund för optimeringen av logistikflödena inne på byggområdet. Summerat är det planering, kommunikation, administration samt uppföljningar som utgör större delen av din vardag.
Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.
Du som söker har troligen ett par års tidigare arbetslivserfarenhet kopplat till logistik, transportflöden eller bygg och känner att du nu vill fokusera på frågor som anammar ett logistik-tänk i byggbranschen – bygglogistik på riktigt. Du har en relevant eftergymnasial utbildning i grunden.
Vi erbjuder:
Vi erbjuder, utöver att få verka i ett innovativt företag som bidrar till att effektivisera byggbranschen, en provanställning på 6 månader som övergår i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att växa tillsammans med oss.
Vi på Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan:
Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Sista ansökningsdag är den 24 april 2022.
Vid eventuella frågor, ta kontakt med Pierre Nyberg, 072 571 03 67.
Tillträde och lön enligt överenskommelse.
För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se .
Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-ansvarig Pierre Nyberg
0725710367
Pierre Nyberg