OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?
Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se
Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se
Arbetsuppgifter:
Som bygglogistiker på Lisebergs Jubileumsprojekt i Göteborg är din primära uppgift att planera logistikflödet gällande in- och uttransporter av byggmaterial samt säkerställa fria transportvägar och lossningsytor ute på- och i nära anslutning till byggarbetsplatsen. Bygglogistikern arbetar tätt ihop med den logistikansvarige på projektet för att skapa så bra logistiska förutsättningar för byggproduktionen som bara är möjligt och samtidigt värna om säkerheten för alla involverade parter samt tredje person. I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i byggproduktionen där du ”rekar” och för en aktiv dialog med involverade personer och företag för att få bygglogistikplaneringen att fungera även i verkligheten.
Bygglogistikern är den som administrerar logistik- och materialplaneringssystemet LogNet ute på bygget. Det är även du som informerar alla entreprenörer om projektets logistikrutiner samt introducerar och utbildar nya användare i systemet. I LogNet bokar du transporter, granskar bokningar, bokar resurser (truckar, kranar etc.) samt sammanställer och presenterar LogNet-statistik löpande. Du är med på projektets APD- eller logistikmöten och planerar för nästkommande veckas intransporter. Utifrån planeringen är det sedan du som sammanställer materialplaceringar i Bluebeam Revu.
Vidare är det du som arbetsbereder, planerar och avropar så väl personal som lossningsresurser samt lämnar över relevant information och underlag så att våra intransporter av material som sker icke dagtid via vårt dotterbolag, kan ske så effektivt och säkert som möjligt.
För att lyckas i rollen:
Då det är en hel del personer som berörs av logistikplaneringen i LogNet, så väl internt på bygget som entreprenörer, krävs det en mycket bra kommunikativ förmåga hos dig som söker, såväl i tal som i skrift. Viljan och förståelsen för att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer är en självklarhet hos dig. Vidare har du en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att följa fungerande rutiner som ligger till grund för optimeringen av logistikflödena inne på byggområdet. Summerat är det planering, administration, kommunikation samt uppföljningar som utgör större delen av din vardag.
Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.
Du som söker har tidigare arbetslivserfarenhet kopplat till logistik, bygg eller transportflöden och känner nu att du vill fokusera på frågor som anammar ett logistik-tänk i byggbranschen – bygglogistik på riktigt. Du har en relevant eftergymnasial utbildning i grunden.
Vi erbjuder:
Vi erbjuder, utöver att få verka i ett innovativt företag som håller på att förändra byggbranschen, en provanställning på 6 månader som övergår i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att växa tillsammans med oss.
Vi på Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansökan:
Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Sista ansökningsdag är den 6 november 2020.
Vid eventuella frågor, ta kontakt med Pierre Nyberg, 072 571 03 67.
Tillträde och lön enligt överenskommelse.
För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se .
Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-ansvarig Pierre Nyberg
0725710367
Pierre Nyberg