Bygglovadministratör

Arbetsbeskrivning

Plan- och miljöförvaltningen har cirka 90 anställda och består av enheterna lantmäteri, bygglov, miljö- och hälsoskydd och räddningstjänst. Bygglovenheten består för närvarande av nio personer och arbetar med stadsbyggnadsfrågor som bygglov och bygganmälan, bostadsanpassning m.m. Politiskt styrs verksamheten av en plan- och miljönämnd. Den fysiska planeringen i kommunen är samlad i en stadsbyggnadsenhet inom kommunledningskontoret. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Vi söker Dig som självständigt och i grupp vill arbeta med administrativa uppgifter samt handlägga enklare bygglovärenden. I tjänsten ingår också att ge råd och service till privatpersoner och företagare. Du ska kunna bidra med att utveckla enhetens rutiner och informationsmateriel och också kunna ansvara för kvalitetssäkring. Arbetet innebär ett stort ansvar i många både intressanta och krävande situationer. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Kommunal erfarenhet och kunskap om bygglagstiftningen och intresse för stadsbyggnadsfrågor är meriterande. Då du kommer att ha många personliga kontakter i ditt arbete är det av stor vikt att du är utåtriktad och har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Vi lägger också stor vikt vid samarbetsförmåga och att kunna ingå och arbeta i en grupp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Motala kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 6 februari 2007
  • Ansök senast: 19 februari 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010