OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill Du arbeta på en plats med optimism, där utveckling och lösningsfokus är framträdande drag? Där service, engagemang och bemötande är viktiga ledord och där Du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Kan du bidra till denna anda, då är Perstorps kommun rätt för dig!
Perstorps kommun ligger centralt i norra Skåne och omsluts av en underbar natur som är så påtaglig att Du femhundra meter från stationen befinner Dig i skogsbrynet vid en vacker sjö. Ändå är omvärlden inte långt borta. Du når Malmöregionen på en dryg timme med bil eller tåg, Göteborg på drygt två timmar. Helsingborg ligger inom 40 minuter. Kommunen har drygt 7 500 invånare och ca 560 tillsvidareanställda.
Beskrivning
Plan- och byggförvaltningen arbetar med att utveckla kommunen inom samhällsbyggnadsområdet.
Vi arbetar för både kommunstyrelsen och byggnadsnämnden inom ett brett fält från översiktlig fysisk planering till MBK-verksamhet. Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsplats med trevliga kollegor och ett spännande arbete som ständigt befinner sig i en utvecklingsprocess, bland annat har vi stort fokus på en digitaliserad samhällsbyggnadsprocess och kommer om drygt ett år flytta in i nyrenoverad, fräscht kommunhus. Vi ger möjlighet till fortbildning inom ämnesområdet.
Arbetsuppgifter
I rollen som bygglovhandläggare/byggnadsinspektör ingår att självständigt handlägga och fatta delegationsbeslut om bygglov och anmälningspliktiga åtgärder samt bedriva tillsyn i enlighet med plan- och bygglagen. Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är att förbereda beslutsunderlag till byggnadsnämnden samt att skriva yttranden. Du kommer också att informera och vägleda allmänheten, byggherrar och förtroendevalda inom arbetsområdet. Vidare kommer du att hålla i tekniska samråd med mera inom arbetsområdet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är intresserad av samhällsbyggnadsfrågor i vid mening eftersom vårt arbetsfält spänner över mycket varierande uppgifter. Du har en för arbetsområdet relevant utbildning och kunskaper/erfarenheter om plan- och bygglagen och näraliggande lagstiftning, Boverkets föreskrifter samt rättspraxis. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter från kommunal verksamhet ses som meriterande. Vid sidan av kraven på kompetens och erfarenhet är det viktigt att du är en utåtriktad och engagerad person med egen drivkraft. Du har ett positivt förhållningssätt med medborgaren/kunden i fokus. Du tycker om att jobba i team, men trivs samtidigt att arbeta självständigt. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska eftersom du kommer att skriva myndighetsbeslut, delta i sammanträden och hålla presentationer. Giltigt B-körkort erfordras.
Utöver ovanstående är det bra om Du har
- Erfarenhet av bygg- eller entreprenadverksamhet
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn ålders- och könsfördelning med olika bakgrund och livserfarenhet kan tillföra verksamheten och tjänsten.
Villkor
Din ansökan med personligt brev och CV/meritförteckning samt löneanspråk vill vi ha senast 2021-07-13. Ansök via: VARBI
Vi kommer kontinuerligt att gå igenom ansökningshandlingar och kalla till intervjuer varför tjänsten kan bli tillsatt innan ansökningstidens utgång.
Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringsvägar och publiceringskanaler, varför vi vänligen undanber oss all kontakt med försäljare i detta ärende.