Bygglovkoordinator

Bygglovkoordinator

Arbetsbeskrivning

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Vill du utveckas och utveckla bygglovenheten i Österåker?

Ditt nya jobb

På bygglovenheten i Österåkers kommun söker vi dig som vill bli del av vårt team som idag är 14 personer med bred kompetens och med lång erfarenhet. Vi är arkitekter, bygglovhandläggare, tillsynshandläggare, byggnadsinspektörer och administratörer. Vi bidrar alla till en bra sammanhållning och vi trivs tillsammans!

Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete med stort eget ansvar. Rollen är utåtriktad och innebär många kontakter med allmänheten, byggare och konsulter. Du är ofta den första som de som söker kontakt med bygglovenheten får kontakt med. Vi arbetar som ett team med tydlig struktur med rutiner där samsyn är viktigt för att säkerställa en enhetlig hantering.

I rollen som bygglovkoordinator kommer du, i nära samarbete med bygglovhandläggare, byggnadsinspektörer och tillsynshandläggare, arbeta med varierade administrativa uppgifter under hela bygglovsprocessen.

I arbetsuppgifterna ingår att diarieföra och registrera ärenden och handlingar i verksamhetssystemet ByggR, ge service och information till medborgare via telefon och e-post, att kommunicera med sökande och deras grannar, samt att arbeta med vår verksamhetsutveckling.

Vi har kommit långt i vårt digitala arbete och nästan all hantering sker digitalt utifrån mallar.

Din profil

Vi söker dig som är en driven och serviceinriktad administratör som har kunskap och intresse av plan- och bygglagen. Du har tidigare erfarenhet som bygglovkoordinator eller motsvarande. 

Tjänsten passar dig som är intresserad av människor och tycker om att ha många bollar i luften. Du trivs i en varierad vardag där du hanterar en mängd olika ärenden.

Arbetsuppgifterna ställer höga krav på god och tydlig svenska i både tal och skrift. Du kommunicerar med omdöme och tydlighet. Du är strukturerad, ser vad som behöver prioriteras och slutför det som påbörjats.

Den vi söker har god samarbetsförmåga, är engagerad och intresserad av att utvecklas i sitt arbete. 

Vi handlägger ärenden i ärendehanteringssystemet ByggR, varför erfarenhet av systemet är meriterande, även erfarenhet av verksamhetsutveckling är meriterande.

Våra medarbetare har stort eget ansvar för sitt arbete och sin arbetstid. För att kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid, så erbjuds du bland annat flextid, friskvårdsbidrag och friskvårdstid. Det finns också möjlighet att växla semesterdagstillägg till ledig tid.

Anställningens omfattning

Heltid

Anställningsform

Fast anställning

Tillträde

Enligt övernskommelse

Sista ansökningsdag

2021-06-16

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne  Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica  Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf  Carlqvist, SSR
08-540
Daniela  Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2021
  • Ansök senast: 16 juni 2021

Besöksadress

Österåker 18486 Österåker
None

Postadress

Hackstavägen 22
Åkersberga, 18486

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024