OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Valdemarsvik är en skärgårdskommun, vackert belägen i östra Östergötland, med det mesta och bästa runt hörnet. Valdemarsvik har ca 7 800 invånare och vår kommun erbjuder vacker natur, kultur, rekreation och nöje. Övriga tätorter i kommunen är Ringarum, Gusum, Gryt och Skeppsgården.
Kommunen är nära förknippad med vatten med en nästan 700 km lång strandlinje. Vi anser att Gryts och Tjusts skärgårdar är världens vackraste.
Europaväg 22 går rakt igenom kommunen och sammanbinder Valdemarsvik med Norrköping, Västervik och Kalmar. Det är cirka 40 minuters bilväg från Norrköping.
Samhällsbyggnadsenheten svarar för bygglov, bostadsanpassning samt fysisk planering. Samhällsbyggnadsenheten är organiserad inom Sektor Samhällsbyggnad och Kultur som ansvarar för mark- och exploateringsfrågor, projektering, drift och underhåll av kommunala fastigheter, gator, parker, mm.
ARBETSUPPGIFTER
Som bygglov- och planassistent är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att arbeta med den administrativa delen i plan- och bygglovsprocesserna.
Inom bygglovsprocessen kommer du bland annat att arbeta med administrativa rutiner kring bygglovsfrågor till exempel hantering och registrering av olika ärenden, kopiering, scanning av dokument, utskick av underrättelser till grannar, utskrift och expediering av beslut, hantering av akter inför arkivering mm, detta i samarbete med den kanslifunktion som finns i kommunen. Vid intresse kan även arbete med enklare handläggningsärenden bli aktuellt längre fram.
Inom planprocessen kommer du arbeta som administrativt stöd under hela ärendeprocessen med bland annat utskick, kommunicering, utställningar och dokumenthantering.
I uppgiften som assistent ingår även uppdatering av listor samt framtagande av statistik. Även vissa andra administrativa uppgifter inom sektorn kan bli aktuellt.
Vi arbetar i ärendesystemet Castor
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning med administrativ inriktning eller motsvarande som vi bedömer vara likvärdig. Arbetsuppgifterna kräver ordningssinne, noggrannhet och god datorvana.
För oss är det mycket viktigt att du är serviceinriktad eftersom vi strävar efter att hålla en hög servicenivå mot kunder, allmänhet och den egna kommunala organisationen.
Erfarenhet av administrativt arbete, kommunal verksamhet med kunskaper om kommunallagen, förvaltningslagen och plan- och bygglagen är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektorchef Martine Christensen Odenhall
0123-193 49
Lantmätare Sten Ovinder
0123-191 84
Kulturchef Gun Töllefsen
0123-193 45
VA- och renhållningschef Claes Boman
0123-191 00
Fastighets- och gatuchef Mikael Jonsson
0123-193 10