Bygglovsadministratör

Bygglovsadministratör

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
På bygglovsenheten i Helsingborg är vi 25 medarbetare. Bygglovsenheten ingår i avdelningen för stadsplanering som även omfattar detaljplan, översiktsplan, lantmäteri samt kart- och mätenheten. Vi är en del i Stadsbyggnadsförvaltningen som planerar, bygger och förvaltar Helsingborgs stads stadsmiljöer och grönstruktur.

Vårt arbete syftar till att främja en god gestaltad miljö och en långsiktigt hållbar utveckling för dagens helsingborgare och kommande generationer. Bygglovsenheten ansvarar bland annat för bygglov, rådgivning, tillsyn m m. Vi arbetar utifrån kundnytta och strävar alltid efter att förenkla för alla utan att göra avkall på rättssäkerheten.

Arbetsuppgifter
Som bygglovsadministratör kommer du att sköta administrationen kring byggloven som vår enhet handlägger, tex registrering, granskning av handlingar, expediering och kungörelser av bygglov, hantering av överklaganden mm. Du kommer också att ge anpassad service till sökande via telefon, mejl och direktkontakt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning på högskole- /gymnasienivå som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. För att lyckas i rollen har du erfarenhet från liknande arbetsuppgifter samt goda datakunskaper och en bra organisationsförmåga.

Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet. Det är meriterande om du har kunskap om byggprocessen och erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemet ByggR.”

Som person har du ett serviceinriktat förhållningssätt. Du har fokus på kvalitet och har en god kommunikationsförmåga. Vidare tycker du om att samarbeta med andra människor och du är duktig på att strukturera ditt arbete.

För att trivas i detta arbete bör du ha ett flexibelt och lösningsorienterat förhållningssätt. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontakter inom och utanför vår organisation. Vi stävar efter en organisation som kännetecknas av jämställdhet och mångfald i alla avseenden. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar dig att söka jobb hos oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Sista ansökningsdag:  2022-09-12

Anställningsform: Vikariat

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Varaktighet: 12 månader med möjlighet till förlängning

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2022
  • Ansök senast: 12 september 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024