Bygglovsadministratör

Bygglovsadministratör

Arbetsbeskrivning

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Miljö- och byggnadsnämnden är en fristående myndighetsnämnd. Sektor Miljö och bygg omfattar 27 personer varav är 14 personer verksamma inom Byggenheten.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet omfattar registrering, expediering av beslut, fakturering och posthantering för miljö- och byggnadsnämndens verksamhet. Du kommer att vara ett administrativt stöd till bygglovshandläggare och byggnadsinspektörer och du kommer att göra enklare granskningar av olika typer av ärenden som verksamheten hanterar med stöd av plan- och bygglagen. Du kommer också hantera utlämnande av handlingar, remisshantering i bygglovsärenden, statistik, rättidsprövningar och bevakning av överklagningar. Du arbetar i nära samverkan med övriga medaretare, politiker och chefer. En viktig del i arbetet är också service och bemötande till allmänhet och företag.

Om dig
Vi söker dig som har goda kunskaper i eller utbildning inom administration och service eller motsvarande.

Goda kunskaper i plan- och bygglagen, kommunalrätt, förvaltningsrätt och sekretess är en förutsättning. Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.

Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av att ha arbetat med ärenden inom PBL som administratör men även kännedom om kommunallag, förvaltningslag och miljöbalken, annan myndighetsutövning och tidigare erfarenhet från offentlig sektor.

Som person har du lätt för att samarbeta med andra och skapa goda arbetsrelationer. Du kan ta dig an uppgifter på ett initiativrikt och självgående sätt, när så krävs. För dig är det viktigt att hålla en hög kvalitet på det jobb som du utför samtidigt som det görs i tid.

Du är en lagspelare men samtidigt bra på att arbeta självständigt. Du är driven, gillar utvecklingsfrågor och känslan av att bidra till förbättringar inom olika administrativa områden. Du uppskattar att ha en central roll och vara spindeln i nätet. 

Du har lätt för att tydligt kommunicera på svenska så väl i tal som i skrift och du har en god förmåga att förstå, tolka och förklara svensk lagtext och dess tillämpning.

Intervjuer kommer hållas löpande.

Övrigt
Sista ansökningsdag: 2021-02-07

Anställningsform: Tillsvidare

Arbetsomfattning: Heltid

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orust Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2021
  • Ansök senast: 7 februari 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024