OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 600 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, livsvillkoren och livskraften utgör vår gemensamma grund. Vill du också bli en av oss?
Stadsbyggnadskontoret, som är en del av samhällsbyggnadsförvaltningen, utgörs av verksamheterna bygglov, fysisk planering, exploatering, GIS samt kart- och mät. Inom bygglovsområdet hanterar vi ärenden om lov och besked enligt plan- och bygglagen, strandskyddsdispenser och bedriver tillsyn. Vi ger allmänheten stöd och råd i bygglovsprocessen och är delaktiga i planprocessen. Vi bevakar att önskemål följer målen för den önskade bebyggelseutvecklingen i kommunen, kraven på den lokala miljön och en hållbar utveckling. Stadsbyggnadskontoret består av 22 engagerade medarbetare som ser digital omställning som en viktig faktor för ökad effektivitet och förbättrad service till medborgare och företag.
Vill du vara med och bidra i vår utveckling?
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som bygglovsadministratör kommer du, i nära samarbete med kollegorna, arbeta med administrativa uppgifter under bygglovsprocessen. Arbetet innebär daglig kontakt med företag, medborgare och representanter för andra förvaltningar och bolag. Rollen utgör därför en viktig funktion i vår kommunikation och service till allmänheten.
Som bygglovsadministratör ansvarar du för registrering och expediering av handlingar samt fakturering. Du lämnar ut allmänna handlingar samt sammanställer och rapporterar statistik. Du stödjer handläggarna i ärendehanteringen och har uppgifter kopplat till förvaltning och utveckling av våra digitala verksamhetssystem och tjänster. Tillsammans med kollegorna arbetar ni gemensamt för att kvalitetssäkra arbetssätt, rutiner och processer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst en gymnasieexamen och det är meriterande med vidareutbildning med inriktning mot bygglovsadministration/-koordinator, eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vidare har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna kräver mycket goda kunskaper i Office-paketet och god förmåga att arbeta i de digitala system som verksamheten använder. Meriterande är erfarenhet från kommunal bygglovsverksamhet, med kunskap i systemstöden Bygg-R/Nova, Lex och Raindance, samt kunskap inom relevant lagstiftning som förvaltningslagen och plan- och bygglagen.
Som person är du trygg och anpassar dig till omständigheterna. Du har förmågan att arbeta både självständigt och i samarbete med andra samt ser god service som en självklarhet. Du agerar ansvarstagande med en hög förmåga att följa rutiner och leverera resultat på ett systematiskt sätt med hög kvalitet och enligt uppsatta tidsramar. Det är positivt om du har förmåga att uttrycka dig väl i skrift samt har intresse för utvecklingsarbete då kontoret arbetar med ständiga förbättringar.
Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi tillsammans med stort engagemang och hög kompetens gör skillnad för både enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vår kommun är expansiv med cirka 28 600 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.
Om du kommer vidare till intervju kommer vi kontrollera din ID-handling. Läs mer om hela vår rekryteringsprocess på www.mjolby.se/ledigajobb.