OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lekebergs kommun är just nu inne i ett mycket expansivt läge, vi har stor efterfrågan på villatomter och barnafödandet är bland det högsta i landet. Vi söker nu dig som vill vara med och vidareutveckla Lekebergs kommuns framtida expansion tillsammans med oss. Kommunstyrelsen har beslutat att en bygg- och miljöförvaltning skall tillskapas. På förvaltningen som är under uppbyggnad kommer att vara fyra anställda fördelade på en bygglovsarkitekt/bygg- och miljöchef, en sekreterare och två miljöinspektörer. Arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för bygg- och miljöförvaltningens verksamhet, ekonomi och personal. Du kommer även att handlägga bygglovsärenden, förhandsbesked, strandskydd, rådgivning och information till lovsökande med mera samt vara föredragande i Bygg- och miljönämnden. En viktig del av arbetet är att driva planarbete och samhällsplaneringsprojekt. Viktigt är också att utveckla arbetsuppgifterna och samarbetet med övriga avdelningar. Kvalifikationer Du har relevant utbildning och erfarenhet från liknande verksamhet. Du har kunskaper om och intresse för gestaltningsfrågor, samhällsplanering och lagstiftning. Du är intresserad och har viss erfarenhet av ledarskap samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Övrigt Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet då arbetet är självständigt och med många externa kontakter. Du ska ha lätt för att samarbeta med såväl verksamhetsutövare som kommuninnevånare. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en kommun med en stark bebyggelseutveckling både i tätort och på landsbygd. Urval med hjälp av personlighetsprofiler kan komma att ske. Välkommen med din ansökan innehållande meritförteckning, personligt brev och löneanspråk.