OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Falkenberg är en kommun med stor tillväxt vilket skapar spännande utmaningar inom samhällsplaneringen. Idag bor nästan 45 000 invånare i kommunen. I Falkenbergs kommun arbetar vi enligt visionen "Vi växer för en hållbar framtid", med fokus på hållbar tillväxt i hela kommunen.
Bygglovsavdelningen består idag av 16 engagerade och kunniga medarbetare som arbetar med bygglov, förhandsbesked, strandskyddsdispenser, inspektioner, tillsyn, bostadsanpassning och administration. Bygglovsavdelningen handlägger ca 1000 ärenden om året rörande bygglov, anmälan och tillsyn.
Vi behöver nu förstärka vårt team med en bygglovshandläggare. Du kommer att vara en del av bygglovsavdelningen. Vi är ett gott gäng som hjälps åt och bidrar med våra kunskaper i arbetet. Tillsammans kan vi göra kloka avvägningar mellan olika intressen och lagstiftning allt för att en rättssäker handläggning.
Nu söker vi dig som gör vår arbetsplats ännu lite bättre!
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med handläggning av bygglov, anmälningsärenden och vara föredragande i bygglovsnämnden. Arbetet är individuellt men du kommer att arbeta nära och i samråd med kollegor. En viktig arbetsuppgift är att ge råd och upplysning angående byggande med utgångspunkt i gällande lagstiftning, god estetik och avvägning av olika intressen till sökande.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har bygglovshandläggarutbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Något eller några års erfarenhet från likvärdigt arbete är önskvärt men inget krav.
Som medarbetare i Falkenbergs kommun tar du ansvar för din arbetssituation, din utveckling och har förmågan att se hur det egna arbetet hänger ihop med andras uppdrag och kommuninvånarnas krav på ett gott bemötande, god service och kvalitet. Ett medarbetarskap i Falkenbergs kommun handlar även om engagemang, ansvarstagande, kunna samarbeta för att nå uppsatta mål och att vara lyhörd.
Du är en strukturerad person som förstår de fackmässiga aspekterna i arbetet. Du måste ha god förmåga att värdera förslag ur gestaltningssynpunkt, och det är också viktigt att kunna utrycka dig tydligt i tal och skrift samt ha en språklig analytisk förmåga. Datakunskaper och administrativ förmåga är egenskaper vi värdesätter.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
I denna rekrytering tillämpas löpande urval, sök redan idag.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Agneta Elofsson
0346-886097