OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med trevliga kollegor på ett föränderligt kontor i utveckling där tempot är högt och där kunden är i fokus? Då kan du vara rätt person för oss! Välkommen till Värmdö kommun, en av Sveriges snabbast växande kommuner. Vi söker nu dig som gillar en händelserik vardag, ser förändring som en möjlighet och har ett inre driv.
I rollen som bygglovhandläggare ingår arbetsuppgifter inom plan- och bygglagens område. I huvudsak innebär det att självständigt handlägga och fatta beslut om bygglov, anmälan och startbesked. Vidare ingår att förbereda beslutsunderlag till bygg-, miljö- och hälsoskyddsnämnden samt bedriva tillsyn i enlighet med gällande lagstiftning. I rollen ingår mycket kontakter med kommunens olika invånare och företag.
Vi tror på våra medarbetares förmågor och satsar på individuella handlingsplaner och kompetensutvecklingsinsatser för att stärka dig i din roll.
Vi söker dig som är intresserad av byggnader och byggnation i vid mening eftersom vårt arbetsfält spänner över mycket varierande uppgifter. Du har en för arbetsområdet relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet inom arbetsområdet som rör bygglov och juridisk kompetens inom förvaltningslagen och plan- och bygglagen. Vi värdesätter erfarenhet från myndighetsutövning i offentlig sektor.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kommunicerar tydligt, enkelt och effektivt. Du är entusiastisk och positiv även i tuffa situationer. Du prioriterar service och anpassar ditt beteende för att skapa kundnöjdhet. Du hanterar komplexa problem och situationer självständigt och effektivt och tar initiativ inom och utanför eget ansvarsområde i syfte att få saker att ske.
Du behöver ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift eftersom du kommer att delta i sammanträden, formulera beslut samt möta medborgare och företagare. Giltigt B-körkort är ett krav.
Bygg- och miljöavdelningen utgörs av ett kontor med drygt 50 medarbetare som nästan uteslutande arbetar med myndighetsutövning. Vi ansvarar för olika typer av ärenden som exempelvis tillstånd, anmälningar, strandskyddsdispenser, livsmedelskontroller, bygglov, förhandsbesked, tillsyn, påföljder och ingripanden. Vi strävar också efter att ständigt utveckla verksamheten till en mer kundorienterad och digitaliserad arbetsprocess med bland annat e-tjänster som stöd och digital handläggning.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen är en allmän visstidsanställning på heltid till och med 2022-03-31 med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 18 mars 2021.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Jelinka Hall, avdelningschef eller Mikael Sköldberg, samordnare, via växeln, 08-570 470 00. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.