OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.
Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.
Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.
Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!
Verksamheten
Samhällsbyggnadsverksamheten är organiserad direkt under kommunstyrelsen. Bygg- och miljöenheten är en av sju enheter under samhällsbyggnadschefen och spelar en avgörande roll i strävan mot visionen om en levande skärgårdskommun med människan i centrum. Enheten arbetar främst med myndighetsutövning mot bygg- och miljönämnden.
Öckerö kommun och dess samhällsbyggnadsverksamhet står inför stora och spännande utmaningar. Öckerö är en tillväxtkommun. Stort intresse finns för fysisk planering, exploatering av bostäder och etablering av verksamheter. Detta måste ske på ett långsiktigt hållbart sätt.
ARBETSUPPGIFTER
En del av tjänsten innebär att registrera nya ärenden och kompletteringar, kungöra beslut, ansvara för att information på hemsida är uppdaterad, uppdatera mallar i vårt ärendehanteringssystem samt att vara drivande i den digitala utvecklingen av våra system kopplat till bygglovsenheten.
Den andra delen av tjänsten handlar om att granska bygglov och anmälningar fram till beslut om lov eller startbesked som myndighet samt vara ett stöd för privatpersoner och företag.
Vi ger dig möjligheten att ständigt förfoga över den allra senaste kunskapen om byggprocessen och dess lagstiftning i en dynamisk miljö. Vi använder ärendehanteringssystemen Bygg-R och har stort stöd av vårt GIS i det dagliga arbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, kunskap om bygglovsprocessen och har inblick i vad myndighetsutövning och granskning mot detaljplan innebär samt har erfarenhet av att jobba administrativt.
Du är serviceinriktad och bra på att uttrycka dig enkelt och korrekt i tal och skrift och kan hantera både service- och myndighetsrollerna.
Du är utvecklingsorienterad och har god samarbetsförmåga. Arbetet innebär en del problemlösning så att ett kreativt tankesätt och öppet sinne för människor värdesätts. Du ska vara utåtriktad, kontaktskapande och företagsam.
Öckerö kommun förstår vikten av och skapar förutsättningar för medarbetarnas utveckling. Interna och externa kompetensutvecklingsinsatser är självklara delar av verksamheten.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Meriterande:
Praktisk erfarenhet av arbete inom plan- och bygglagen.
Erfarenhet av politiskt styrd verksamhet.
B-körkort är ett plus.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att hållas löpande under annonstiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ungdomshandledare Frida Persson
Kvalitetsutvecklare Christer Zandén
031-97 62 92
tf enhetschef Ingvar TH Karlsson
031-97 62 06
Personalchef Anna Dannjé-Brocker
031-97 62 11
Chefspoolen Håkan Olsson
Kommunikations- och utvecklingschef Karin Zachau
031-97 88 20
Etableringshandläggare Ann-Sofie Nestor
031-97 88 69
Verksamhetschef Fritid och Kultur Lars Thorsson
031-97 62 86
Verksamhetschef, Arbetsmarknad Füsun Uzuner
031-97 88 80
Kostchef Terese Törnqvist
031-976200