OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet?
Välkommen till oss!
Vi söker nu en bygglovshandläggare till Byggenheten som är den av Samhällsbyggnadskontoret i Knivsta kommun. Enheten ansvarar bygglovshantering, kontroll av byggande och tillsyn inom byggväsendet. Vi strävar efter att ha en effektiv och kundorienterad handläggningsprocess med fokus på god service. Som bygglovshandläggare kommer du ingå i en arbetsgrupp på ca 5 stycken medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter.
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete som bygglovshandläggare med stort eget ansvar. I ditt arbete kommer du ha ett nära samarbete med engagerade kollegor inom hela samhällsbyggnadsprocessen.
Inledningsvis blir dina arbetsuppgifter huvudsakligen handläggning av bygglov och förhandsbesked.
På sikt kommer du att ges möjligheter att utvecklas inom den tekniska delen av bygglovsprocessen, vilket bland annat innebär arbetsuppgifterna teknisk granskning, hålla tekniska samråd, arbetsplatsbesök och tillsyn.
Att lämna råd och upplysningar i byggfrågor är en viktig uppgift vilket innebär att du arbetar utåtriktat och har mycket kontakt med bland annat byggherrar, medborgare, arkitekter och företag. Arbetet bedrivs självständigt med stort eget ansvar och i samverkan med dina kollegor. Du fattar beslut enligt delegation.
Byggenheten är ett engagerat team som diskuterar och delar kunskap och erfarenheter med varandra för en hög kvalitet med rättssäkerhet och enhetlig tillämpning av PBL. Vi arbetar med ständiga förbättringar vilket innebär att du tillsammans med kollegor utvecklar och förbättra rutiner och processer som rör arbetet, både internt och mot våra medborgare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en genomförd högskole-/universitetsutbildning inom byggteknik, samhällsbyggnad, arkitektur eller motsvarande utbildning som av oss bedöms likvärdig. Alternativt att du är utbildad bygglovshandläggare. Du ska ha praktiska eller teoretiska erfarenheter av byggnadsteknik.
Tidigare erfarenhet av plan- och bygglagstiftningen, genom utbildning eller praktiskt arbete, är meriterande. Detsamma gäller tidigare erfarenheter av myndighetsutövning.
Arbetet innebär att skriva beslut samt föra många kontakter med allmänheten, konsulter och exploatörer, därför är det viktigt att du kan uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och flexibilitet.
Du förväntas ha god datorvana och kunskaper inom Office365-paketet, och det är meriterande om du har erfarenheter av systemet som vi använder, t.ex. ByggR och Geosecma.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som samarbetsförmåga, engagemang och förmåga att skapa förtroende genom sakligt bemötande. I rollen är det viktigt att du har god förståelse för hur andra tar till sig kunskap och kan anpassa ditt sätt att tydligt förmedla information externt och internt. Då arbetet innebär mycket kontakt med bygglovsökande och andra intressenter är det av stor vikt att du är lyhörd för andras idéer, tydlig, pedagogisk och lösningsfokuserad.
Du är en servicemedveten person som sätter kunden i fokus genom ett professionellt bemötande och god kommunikation. Du ska ha lätt för att samarbeta med både arbetskamrater och kunder.
Du är duktig på att självständigt organisera och prioritera i ditt arbete.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på
0771-693 693.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Vikarierande planchef Jessica Fogelberg
018-34 74 95
Bygglovchef Pelle Mikaelsson
018-34 70 00
Byggnadsinspektör Christofer Mattsson
018 34 70 00
Kart- och mätingenjör Anette Holm
018-34 70 00
Kart- och GIS-samordnare Djavad Mousavi
018-34 70 00
Mätingenjör Peter Evertsson
018-34 70 00
Kart- och gisingenjör Nina Barclay
018-34 70 00
Vikarierande planchef Jessica Fogelberg
018-34 70 00
T.f. bygg- och miljöchef Jessica Fogelberg
018-34 70 00
Miljöinspektör Daniela Mattisson
018-347000