OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uddevalla – en plats för hela livet
Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.
Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.
Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!
Arbetsuppgifter
Vi söker bygglovhandläggare som tillsammans med ett engagerat och professionellt team ska verka för en god bebyggd miljö i Uddevalla kommun.
Tjänsten som bygglovhandläggare innebär att på ett serviceinriktat, rättssäkert och skyndsamt sätt behandla bygglovsansökningar och andra ärenden inom plan- och bygglagen (PBL). Många beslut tas på delegation, men du kommer också att vara föredragande för Samhällsbyggnadsnämnden. Arbetet innebär mycket kontakter med allmänhet och företag för att ge råd och upplysning utifrån gällande lagstiftning. Arbetet är självständigt, men lika viktigt är lagarbetet med avstämningar och bedömningar inom gruppen. Du bidrar till gruppens framgång genom att dela med dig av din kunskap och erfarenhet. Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete med stort eget ansvar och med mycket kontakter inom och utanför organisationen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom samhällsplanering, juridik, bygglovhandläggning, byggnadsingenjör eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer som relevant för tjänsten. Du har minst fem års yrkeserfarenhet av att jobba med myndighetsutövning utifrån plan- och bygglagstiftning. Du kan formulera dig väl på svenska i tal och skrift, samt samspela med andra i olika sammanhang, där du anpassar dig efter situationen, syftet och mottagaren. Du agerar professionellt mot sökanden, kollegor och andra inom organisationen. Du besitter kunskaper om detalj- och översiktsplaner samt goda kunskaper om PBL, PBF (Plan- och byggförordning) och BBR (Boverkets byggregler). Då handläggningen sker digitalt krävs en förståelse och ett intresse för att utnyttja de digitala systemen fullt ut. Körkort B är ett krav då tjänsten innebär besiktningar av befintlig och ny bebyggelse inom hela kommunen.
Du tycker om att samarbeta och är serviceinriktad, strukturerad och vågar fatta beslut. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du har ett gott omdöme och tar gärna egna initiativ, samtidigt som du är lojal mot fattade beslut.
Du trivs med att bryta ner komplexa problem i sina beståndsdelar och slutför det som påbörjats. Om du dessutom har förmågan att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt tror vi att du är rätt person för oss. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Kunskap inom kulturmiljö och byggnadsantikvariska frågor är meriterande.
Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.
Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jörgen Storm, Enhetschef
0522-69 64 60
Lisa Cronholm, Avdelningschef Myndighet
0522-69 63 68
Lars-Göran Johansson, Avdelningschef
0522-69 64 56
Andreas Roos, Avdelningschef
0522 695679
Andreas Roos, Avdelningschef
0522-69 56 79
Simone Saul
0522-697073
Berit Carlsson, Tf Lantmäterichef
0522-697361
Lisa Cronholm, Avdelningschef
0522-69 63 68
Sten-Anders Olsson
0522-69 63 64
Anders Knutsson, Bostadsanpassningshandläggare
0522-69 64 58