OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?
Byggenheten, som är en av Samhällsbyggnadskontorets sju enheter, ansvarar för handläggning av ärenden enligt plan- och bygglagen. Vi har uppdrag i bland annat bygglovshandläggning, anmälansärenden, inspektioner och rådgivning.
Som administratör på byggenheten kommer du att bli en del av Samhällsbyggnadskontorets cirka 55 medarbetare, där alla på ett eller annat sätt bidrar till att skapa den fysiska miljön i Strängnäs kommun. Du kommer att ingå i kontorets härliga bygglovsenhet med två administratörer och åtta bygglovhandläggare.
Vår nuvarande bygglovsadministratör ska gå på föräldraledighet och vi söker därför en vikarie för henne.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att du är ett administrativt stöd till kontorets bygglovsenhet med diverse förekommande arbetsuppgifter, som exempelvis:
• expediering av bygglovsbeslut och övriga handlingar
• fakturahantering
• adressättning och lägenhetsnummer för nya byggnader
• begära kompletteringar gällande avslut av bygglovsärenden
• arkivering av handlingar
• bistå med utskick av remisser
• registerhållning av OVK och hissar.
Tillsammans med dina kollegor på den administrativa avdelningen har du en viktig roll i de administrativa processerna och du kommer att få delta i arbetet med förbättringar och att få utveckla verksamheten. Du kommer även att ha ett nära samarbete med bygglovshandläggare och övriga administratörer inom kontoret.
Arbetsuppgifterna kan komma att variera beroende på vilka kvalifikationer du har.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har erfarenhet av administrativt arbete och god datorvana
• har förståelse för bygglovsprocessen eller har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom motsvarande område
• är van att arbeta självständigt och har förmåga att ta ansvar och egna initiativ
• är flexibel och positiv till att arbetsuppgifterna som administratör kan komma att variera över tiden
• är prestigelös
• har förmåga att arbeta självständigt, men också har mycket god samarbetsförmåga och tycker om att ha kontakt med många olika personer både inom och utom kommunen
• har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
• är positiv, noggrann, stresstålig, lyhörd och serviceinriktad.
Det är meriterande om du:
• har vana att läsa ritningar och kartor
• har erfarenhet av fakturahantering.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!
Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.
För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.
I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun
Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Anders Solberg
0152 293 20
HR-specialist Lina Svensson
0152 291 64
GIS/Kartingenjör David Reinedahl
0152 293 11