OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi bryr oss!
Välkommen till en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med stort engagemang och omtanke om varandra, gör vi allt för att skapa en bättre vardag för alla i vår kommun. Vårt fokus på utveckling och kvalitet märks hos våra många nöjda invånare.
Till Kävlinge kommun tar du dig snabbt och enkelt, oavsett var du bor. Den goda stämningen och de många utvecklingsmöjligheterna är andra anledningar till att våra medarbetare trivs så bra. Vill du bli en av oss?
Kävlinge befinner sig i en expansiv period och växer genom flera stora utvecklingsprojekt som exempelvis Stationsstaden, Almelund, Lödde Öster och Minnesdal. Detta gör att vi nu behöver förstärka vår bygglovsverksamhet med ytterligare en handläggare.
Tjänsten är placerad på Bygg- och miljöenheten som är en del av sektor Samhällsbyggnad. Enheten har 14 medarbetare och ansvarar för myndighetsuppgifterna kopplade till bygglov, byggtillsyn, miljö och hälsoskydds tillsyn samt livsmedelskontroll.
ARBETSUPPGIFTER
Vi är idag fem handläggare som arbetar med bygglovsfrågor och med teknisk granskning. På enheten har vi två administratörer som också handlägger och administrerar. Vi behöver på grund av kommunens starka utveckling utöka vår enhet med ytterligare en bygglovshandläggare.
Vi erbjuder ett intressant och utmanande arbete där du i huvudsak arbetar med bygglovrelaterade frågor. Som bygglovshandläggare hos oss arbetar du bl.a. med handläggning av ansökningar om förhandsbesked, lov-, bygg- och tillsynsärenden samt med information och rådgivning till allmänheten.
Du kommer även få möjligheter medverka i andra utvecklingsuppdrag och utvecklingsprojekt inom avdelningens verksamhetsområde.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en erfaren bygglovhandläggare med erfarenhet av gestaltningsfrågor som kan stärka vårt team. Du brinner för samhällsutveckling och vill vara med och skapa förutsättningar för Skånes bästa boendekommun, vilket är Kävlinges vision. Du har erfarenhet av kommunal verksamhet och myndighetsutövning. Kunskap inom teknisk granskning är meriterande. Du är nyfiken och analytisk. Som person är du strukturerad och noggrann i ditt arbete. För dig är det naturligt att skapa goda relationer och värdefulla nätverk, både inom och utanför organisationen. Du jobbar med kontinuerliga förbättringar för verksamheten och har ett stort kundfokus.
• Du ska ha relevant utbildning som tjänsten kräver.
• Du har erfarenhet av kommunal verksamhet och myndighetsutövning.
• Du har intresse av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
• Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem, gärna EDP Vision, är meriterande.
• Du har digital kompetens och föredrar att arbeta och utveckla din och enhetens digitala arbetsmiljö.
• Körkort B krävs.
ÖVRIGT
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut. Är du intresserad av att söka tjänsten, skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi arbetar utifrån en strukturerad modell för rekrytering, annonsering och marknadsföring. Av den anledningen undanber vi oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.