OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har erfarenhet och engagemang i arkitektur och byggfrågor. Hos oss kommer du att arbeta med att handlägga bygglov och anmälningsärenden. I arbetsuppgifterna ingår också att lämna råd och information till våra kunder om byggfrågor samt i förekommande fall tillsynsärenden. Du ser fördelarna med att samarbeta med andra, att arbeta tillsammans med kollegor inom förvaltningen och över förvaltningsgränserna. Du har i ditt arbete nära kontakt med allmänheten, konsulter, byggnadsentreprenörer, andra myndigheter och kollegor inom kommunen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med handläggning av ärenden inom plan- och bygglagen samt arbete på en stadsbyggnadsförvaltning. Du förväntas vara kreativ, noggrann, serviceinriktad, ha förmåga att prioritera och ha god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och strävar efter mångfald och en jämn könsfördelning bland våra anställda. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenheter till tjänsten.
Körkort B är ett krav.
Erfarenhet krävs.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!