OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå.
Som medarbetare i Piteå kommun har du drygt 4000 kollegor. Kollegor som varje dag arbetar för att göra skillnad i pitebornas vardag och på ett professionellt och trevligt sätt levererar den service de har rätt till. Vi erbjuder dig en trygg anställning med schyssta villkor och förmåner. Vi hoppas att du vill bli en i gänget på Piteå kommun!
Förvaltningen Samhällsbyggnad arbetar för ett attraktivt och hållbart Piteå för invånare, besökare och näringsliv.
Som bygglovshandläggare/byggnadsinspektör ingår du i Planeringsavdelningen som är en av förvaltningens fem avdelningar. Vi arbetar med byggande, planering, kultur- och naturvård och mark- och trafikfrågor. Du har din arbetsplats mitt i Piteå centrum i förvaltningens nya lokal, Stadsporten. Där bedrivs arbetet aktivitetsbaserat och det finns möjlighet till arbete på distans när verksamheten tillåter.
Arbetsuppgifter
I rollen som bygglovshandläggare/byggnadsinspektör arbetar du främst med bygglovsärenden enligt inkomna ansökningar/anmälningar och tillsynsärenden utifrån gällande lagstiftning. Bygglovshandläggning är den primära arbetsuppgiften i denna tjänst men tillsyn och andra uppgifter inom bygglovsprocessen ingår som tex. tekniska samråd och platsbesök under pågående byggnation. Du ger även råd till allmänhet och företag om byggande och byggnadsutformning. Handläggningen sker digitalt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en byggnadsteknisk utbildning på yrkeshögskola eller högskolenivå alternativt flerårig yrkeserfarenhet som prövas likvärdig. Du har minst 2 års dokumenterad erfarenhet av bygglovshandläggning och myndighetsutövning. Du har goda kunskaper i plan- och bygglagen, miljöbalken samt andra lagar och regler som styr handläggningen av aktuella ärenden.
Som person är du strukturerad och känner dig trygg med att fatta beslut. Du är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Du har ett gott bemötande och ett professionellt förhållningssätt i ditt myndighetsutövande. Arbetet förutsätter att du kan arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra. All handläggning sker digitalt varför en god datakunskap krävs.
B körkort är ett krav för tjänsten.
Övrigt
Tjänsten är tillsvidare, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan via senast 2021-01-10
Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.