OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Österlen skapar vi förutsättningar för hög livskvalitet där Tomelilla kommun är en plats för inspiration och utveckling. Kommunen har cirka 800 medarbetare och vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter, delaktighet genom tillit och möjlighet till balans mellan jobb och fritid.
Vi är just nu på en utvecklingsresa med fokus på att effektivisera och förbättra vår service. Vår ambition är att vara ledande i att ta till vara på de möjligheter som digitaliseringen ger. Kort sagt- vi ska göra det enkelt för alla som bor i, verkar i eller besöker Tomelilla kommun.
Bygglovsenheten i Tomelilla kommun har en personalstyrka bestående av totalt sex personer. Här arbetar tre handläggare/inspektörer, två mätningsingenjörer och en bygglovschef.
Viss möjlighet till distansarbete finns.
ARBETSUPPGIFTER
Som koordinator på bygglovsenheten är ditt huvudsakliga ansvar att samordna och ansvara för allt administrativt arbete kring bygglovprocessen. I arbetetsuppgifterna ingår att utveckla våra e-tjänster samt driva arbetet framåt med att digitalisera vårt bygglovsarkiv.
Dina arbetsuppgifter kan inkludera att ta emot och registrera ansökningar, koordinera granskning och handläggning av ansökningar, delta i bygglovsärenden och beslutsprocesser samt vara behjälplig vid eventuella överklaganden. Statistikuppföljning och rapportering till olika myndighet ingår också i arbetsuppgifterna.
Tjänsten är nyinrättad och du kommer ges möjlighet vara med och utveckla och förbättra arbetssätten och rutinerna på bygglovsenheten för att säkerställa effektivitet och kvalitet i arbetet.
KVALIFIKATIONER
För att bli aktuell för tjänsten krävs att du är utbildad bygglovshandläggare eller har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och relevant för tjänsten.
Vi arbetar bland annat med ByggR, Atom, Nova och iiPax. Har du tidigare erfarenhet av dessa system är det meriterande.
Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom samhällsbyggnadsprocessen alternativt erfarenhet av bygglovshandläggning är ett krav.
Du trivs i en dynamisk miljö där du får vara med och driva utvecklingen framåt. Du är en nyfiken person som inte räds för att testa nya idéer och metoder. Du har en stark vilja att förbättra och effektivisera processer, samt en passion för teknik och digitala lösningar. Om detta låter som dig, så är du precis den vi letar efter! Kom och var med och skapa framtidens digitala landskap tillsammans med oss.
Du behöver ha goda kunskaper i svenska i tal o skrift.
Körkort är ett krav
ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Vismas support (0771-693 693).
Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunchef Göran Clausson
0417-182 48
Personalchef Maria Wihlborg
0417-182 02
Kommunikation och servicechef Ann Ekvall
0417-182 30
Personalchef Maria Wihlborg
Kommunchef Stefan Larsson
Utvecklingschef Helena Berlin
0417-182 17