OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bygglovskoordinator till expansiva Sundbyberg
Sundbyberg växer med dig! Levande, nytänkande, tillsammans
Här på bygglovsenheten på Samhällsbyggnads- och serviceförvaltningen är vi en viktig del i stadsutvecklingsprocessen. Sundbyberg är till ytan en liten kommun och beslutsvägarna är korta, staden jobbar med det gemensamma målet att skapa en attraktiv och väl gestaltad stad för våra invånare och besökare. För detta behöver vi ha en god sammanhållning och arbeta tillsammans. På enheten hanterar vi bygglov, anmälningsärenden, tillsyn och rådgivning. Vi är en liten skara medarbetare vilket bidrar till ett varierat arbete med stort eget ansvar. Vi söker nu en bygglovskoordinator/administratör.
Dina arbetsuppgifter består av att, i nära samarbete med kollegor, arbeta med administrativa uppgifter under handläggningen av våra ärenden inom enheten. Du kommer att ha ansvar för det administrativa arbetet, ta fram statistik, kommunicering och enklare rådgivning till medborgare samt utlämnande av offentliga handlingar. Du kommer att ha ansvar för vårt arkiv, jobba med vår hemsida och vara allmänt administrativt stöd till enheten. Som medarbetare är du med och bidrar till förvaltningens och enhetens utvecklingsarbete samt till ett positivt arbetsklimat. Vi vill att du aktivt utvecklar rutiner och arbetssätt tillsammans med dina kollegor och att du håller din yrkeskunskap uppdaterad. Vi ser en utveckling av tjänsten där handläggning av enklare ärenden samt ärenden gällande bostadsanpassningar kommer ingå. Vår organisation är liten och varierande arbetsuppgifter kan förekomma. Vår grupp jobbar tillsammans där vi stöttar och ställer upp för varandra.
Vi vill att du har minst examen från gymnasiet och gärna några års yrkeserfarenhet från liknande arbete. Det är meriterande om du är nyutbildad bygglovshandläggare. Vi söker dig som är noggrann och flexibel och har intresse av att arbeta med administration och frågor kring bygglov och service. Du kan självständigt organisera och prioritera ditt arbete samt ta egna initiativ. Då en stor del av arbetet innebär kontakt med andra människor krävs att du är förtroendeingivande, lyhörd, serviceinriktad och bra på att kommunicera i tal och skrift på svenska. Du är intresserad av utvecklingsarbete och delar med dig av dina kunskaper, erfarenheter och positiva anda. Social kompetens och hög servicegrad är viktiga egenskaper och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi står inför att digitalisera vår bygglovsprocess och vi sätter värde på om du har erfarenhet av detta.
Befattningen är en tillsvidare anställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.
Ansök senast den 6 april, 2021. Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden. Vi tar enbart emot ansökningar via nedanstående länk.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.