OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Bygglovenheten är en av sex enheter på Miljö & Stadsbyggnad i Nacka kommun. Vi är idag 13 personer, mestadels arkitekter och ingenjörer. Enheten ansvarar för handläggning av bygglov och bygganmälan, obligatorisk ventilationskontroll och service samt rådgivning inom byggområdet. Vi arbetar idag i tre team, där varje team har en administrativt ansvarig (koordinator) samt tre handläggare. Målet är att alla handläggare självständigt ska handlägga både bygglov och bygganmälan. En av våra handläggare ska vara tjänstledig i ett år från och med 1 september. Då vi har två handläggare över 65 års ålder finns goda chanser till tillsvidareanställning. Arbetsuppgifter: .Självständig handläggning av bygganmälanärenden .Stöd för bygglovhandläggarna i byggtekniska frågor .Viss handläggning av bygglov KVALIFIKATIONER .Byggnadsingenjör 120 p eller motsvarande .God administratör med förmåga att uttrycka sig i tal och skrift .Erfarenhet av service och/eller arbete inom byggprocessen är meriterande .Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper - det är viktigt att du har servicekänsla, är kommunikativ, gillar högt tempo, är en strukturerad teammänniska och har glädje av att lära andra .Körkort