OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg samt stärker Göteborgs roll som kunskapsstad. Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med i planeringen av Göteborgs framtid.
Fastighetskontoret har närmare 200 anställda med en bredd av kompetenser och erfarenheter. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats.
Vår vision: Tillsammans bygger vi staden!
ARBETSUPPGIFTER
På bostadsanpassningsenheten arbetar vi med att bedöma ansökningaroch besluta om bostadsanpassningsbidrag. Målet är att personer som har funktionsnedsättningar ska kunna bo kvar i sina bostäder och leva ett så självständigt liv som möjligt. Vår roll är att driva processen, från att ansökan kommer in till att bostaden byggts om och anpassats efter de individuella behoven. Idag är vi tretton medarbetare med olika kompetenser inom området (byggnadsingenjörer, projektledare, arbetsterapeut) som ofta diskuterar lösningar och frågor med varandra. Hos oss är det viktigt med högt i tak och en positiv stämning.
Din roll blir att bedöma ansökningar och besluta om bostadsanpassningsbidrag. Det innebär att du gör besiktningar i hemmet och tar fram projekteringsunderlag för offertförfrågningar avseende både mindre anpassningar och större om- och tillbyggnader. Arbetet innehåller kontakter med många olika parter, utöver den sökande är det bland annat fastighetsägare, entreprenörer, sjukvården och andra myndigheter. Du kommer att ha ett stort ansvar för ditt eget arbete och dina ärenden samtidigt som du har ett nära samarbete med dina kollegor. Vi erbjuder dig en varierad tjänst där det händer mycket och där du får träffa många olika människor. Du kommer att röra dig mycket runt om i staden och kommer att få både använda och utveckla din problemlösningsförmåga.
KVALIFIKATIONER
Du har examen som byggnadsingenjör eller motsvarande på högskolenivå och ska ha några års erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. Alternativt har du arbetat minst fem år som byggprojektledare, platschef eller fastighetsförvaltare.
Som person är du öppen, engagerad och driven. Eftersom arbetet innebär myndighetsutövning är det viktigt att du är ansvarsfull och professionell. Du har goda kunskaper i byggteknik och är en utpräglad problemlösare. Bostadsanpassningsbidrag söks av personer med varierande bakgrund och behov vilket ställer stora krav på din förmåga att bemöta olika människor. Du är strukturerad i ditt arbete och är duktig på att samarbeta med olika parter och att hantera konflikter. I arbetet med dina kollegor vill vi att du både delar med dig av din kunskap och tar till dig av andras för att hela tiden förbättra både verksamheten och din egen kompetens. Det är också viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du måste även ha B-körkort.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marita Kärnstrand - Ekonomichef
031-368 10 17
Miriam Åberg - HR-specialist
031-368 12 24
Irene Persson - Vision
031-368 11 91
Magnus Uhrberg - SACO
031-368 12 30
Distriktschef Söder Charlotta Cedergren
031-368 12 29
Tf Distriktschef Norr Annika Wingfors
031-368 10 71
Annika Jenefeldt - Enhetschef
031-368 10 30
Martha Sandoval - Avdelningschef
031-368 11 02
Erik Gedeck - enhetschef
031-368 10 18
Iréne Persson Vision
031-368 11 91