OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsservice Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Regionservice är en smidig, flexibel och nytänkande serviceorganisation med stolta medarbetare, som tillsammans skapar värde för Region Sörmland.
Regionservice ska skapa förutsättningar för att uppfylla Region Sörmlands uppdrag på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Det gör vi genom att ha lyhördhet för och förstå våra kunders behov. Vi utvecklar och tillhandahåller stödtjänster av olika slag till Region Sörmlands alla verksamheter, politiken, patienter och besökare. Vi arbetar inom områdena; fastigheter och lokaler, inköp, löne- och fakturahantering, administration, informationshantering och verksamhetsnära service som måltider, transport, lokalvård och vårdnära service.
Om tjänsten
Tjänsten ingår i enheten fastighetsservice vars uppdrag är att utveckla, tillhandahålla och förvalta ändamålsenliga lokaler till regionens verksamheter. Vi förvaltar c:a 500 000 kvm där huvudparten är sjukhusbyggnader. Inom fastighetsservice finns olika enheter med skilda kompetenser inom byggprojekt, fastighetsförvaltning, energi och teknik och fastighetsdrift. Inom energi och teknik ryms också våra funktioner kring digital informationshantering, ritningar och övrig byggdokumentation.
Vi befinner oss i en spännande och utmanade fas där vi är i processen att implementera helt nya krav på informationsleveranser i alla våra byggprojekt. Detta innebär bland annat ett helhetsgrepp kring hur vi arbetar med BIM och Metadata samt kravställning i pågående och nya projekt. Vi besitter en hög teknisk kompetens redan idag men behöver förstärka vår organisation för att kunna hantera dels pågående förvaltning men även alla pågående projekt. Det kommer att ges stor möjlighet till personlig utveckling och medverkan i vårt kommande förändrings- och förbättringsarbete.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att agera BIM-samordnare i våra byggprojekt. Du kommer att medverka vid utvecklingen av våra processer och metoder för hantering av digital bygg- och driftsinformation. Du kommer att ha ansvar för att säkerställa att rätt underlag lämnas till projekten och säkerställa att korrekt digital information lämnas från projekt till förvaltning. Du kommer att löpande arbeta med vårt ritnings- och dokumentarkiv och att säkerställa riktigheten i vår dokumentation. Du kommer att arbeta med att säkerställa informationsflöden mellan dokumentarkiv och vårt förvaltningssystem Faciliate.
Det dagliga arbetet innebär:
• Tillhandahålla ritningar och dokumentation till aktuella byggprojekt.
• Skapa systematik i hanteringen av vårt digitala ritnings- och dokumentarkiv.
• Kontrollera att ritningar- och dokumentation vid leverans från projekt lever upp till vår kravbild.
• Göra mindre ritningsuppdateringar i Revit eller AutoCAD Architecture efter anpassningar och mindre ombyggnationer.
• Planera och utföra utbildningar för systemanvändarna samt guida användarna att hitta ritningar.
• Hantera fysiska och digitala driftinstruktioner.
• Uppdatera fastighetsdatabas med korrekt information.
• Bearbeta och uppdatera digital information, både ritningar och andra dokument som sedan skall användas i projekt och förvaltning
Din kompetens
Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning in om bygg- och fastighet. Du har minst 2 års dokumenteras erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har dokumenterad utbildning i Revit, AutoCAD Architecture och Solibri.
Det är meriterande om du har utbildning i och/eller arbetat med:
• GIS
• MagiCad
• AutoCad Civil
• Databashantering
• Faciliate
• CoClass
• PTS
• Chaos Desktop
Enklare programmering i Visual Basic, Python m.m.
För den här tjänsten värdesätter vi personliga egenskaper som självgående, samarbetsförmåga, serviceinriktad, strukturerad och kvalitetsmedveten.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef teknik och energi, Simon Mille, 076-722 56 36.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på Regionservice !
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-08-31.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.