OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar.
Då krävs riktigt bra medarbetare.
Det går bra för Ale. Vi växer som aldrig förr och hela kommunen präglas av framåtanda.
Nu söker vi dig som vill vara med på vår resa mot ett ännu bättre Ale.
Navet i detta målmedvetna arbete är sektor samhällsbyggnad vars personal med entusiasm, kompetens och driv arbetar för att förädla och utveckla Ale kommun. Nu vill vi förstärka vår bygglovenhet med en duktig byggnadsinspektör.
Bygglovenheten hanterar komplexa byggen, stora och små bostads- och verksamhetsprojekt. Vårt uppdrag är att hjälpa allmänheten och aktörer i byggbranschen igenom bygglovsprocessen fram till en god bebyggelsemiljö. Just nu arbetar vi aktivt med att utveckla och förbättra vår service och hantering av bygglovsärenden, bland annat genom att införa E-tjänster i bygglovsprocessen.
Vi är ett trevligt och engagerat gäng arbetskamrater som strävar efter ett öppet arbetsklimat där alla får utrymme att utvecklas och bidra till verksamheten. Vi har varierande och utvecklande arbetsuppgifter, en god arbetsmiljö och möjligheter till kompetensutveckling. Är du intresserad av att engagera dig i utveckling av verksamheten så finns stora möjligheter till detta.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter innebär att
- arbeta självständigt med handläggning och teknisk granskning.
- hålla i samråd, arbetsplatsbesök samt besluta om startbesked och slutbesked.
- kontakt med byggherrar och exploatörer och ge service och information till allmänheten.
- aktivt delta i arbetet med att förbättra och utveckla processer, rutiner och arbetssätt i verksamheten.
Vi använder ärendehanteringssystemet Castor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
- byggnadsteknisk kompetens, ingenjörsutbildning inom byggnadsteknik, eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren anser vara likvärdig.
- erfarenhet av myndighetsutövning.
- goda kunskaper om plan- och bygglagstiftning, exempelvis erfarenhet som byggnadsinspektör, kontrollansvarig, jurist med relevant erfarenhet.
- B-körkort.
Som person är du social, lösningsfokuserad och ansvarstagande.
Du värdesätter ett gott bemötande och har en förmåga att prioritera, organisera och planera arbetet på ett effektivt sätt.
Omvärldsbevakning ser du som en självklarhet för att hålla dig uppdaterad på nya lagar och regler och du delar gärna med dig av dina kunskaper.
Då arbetet innebär mycket kontakt med allmänhet och myndigheter krävs att du väl behärskar svenska språket i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Eftersom vi arbetar med att planera ett samhälle för alla och strävar efter att vår arbetsplats ska spegla samhället i stort ser vi gärna sökanden som kan bidra till en mångfald på arbetsplatsen och ha nya perspektiv i vårt arbete med att bygga framtidens Ale.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Dragan Danilovic, enhetschef
0303-33 00 48
Per Sjöblom, kart- och mätningsingenjör
0303-37 11 68
Jörgen Sundén, exploateringsingenjör
0303- 33 34 00
Alvaro Florez, enhetschef plan
0303-33 03 78
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Magnus Blombergsson, verksamhetschef
0303-33 03 22
Jonas Bengtsson, Mercuri Urval
031-333 52 13
Magnus Blombergsson, stadsarkitekt och verksamhe
0303-33 03 22
Enhetschef plan Joanna Hagstedt, anträffbar v 27 samt fr o m v 3
0303-33 03 78
Enhetschef bygg Dragan Danilovic, anträffbar t o m v 29
0303-33 00 48