OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bromölla kommun ligger i nordöstra Skåne vid gränsen mot Blekinge. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer mot övriga Skåne och Blekinge. Bromölla har vacker och omväxlande natur med allt ifrån öppna landskap till bokskogar och stränder vid Östersjökusten. I kommunen finns Skånes största sjö Ivösjön. I kommunen bor drygt 12 900 personer.
Besök oss på www.bromolla.se
ARBETSUPPGIFTER
Placering: Myndighetskontoret, Bromölla
Byggkontoret är en del av Myndighetskontoret. På byggkontoret arbetar två byggnadsinspektörer och en bygglovsadministratör. Vi söker nu ersättare för en inspektör som börjar arbeta på annan ort. Du kommer att ingå i en liten grupp som tillsammans arbetar med ständiga förbättringar, utvecklar nya rutiner och mallar, uppdaterar information till webbsidan med mera.
Dina arbetsuppgifter omfattar traditionella byggnadsinspektörs uppgifter så som handläggning av bygglov och anmälan, skriva fram ärenden till Myndighetsnämnden och fatta delegationsbeslut, tillsyn och rådgivning till allmänheten. Du kommer att hålla tekniska samråd och genomföra arbetsplatsbesök.
En stor del av arbetet är att ge råd och information till allmänheten via telefon eller besök. I uppdraget ingår också att vara delaktig i kontorets utvecklings och förbättringsarbete. Eventuellt kommer du också att handlägga strandskyddsärenden.
På Myndighetskontoret jobbar sammanlagt tio personer varav 3 på byggkontoret, sex miljöinspektörer en administratör tillika nämndssekreterare och en verksamhetschef.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av bygglovshantering i kommunal verksamhet. Du har insikt i vad myndighetsrollen innebär. Du förväntas att tillsammans med kollegor hålla dig a jour med relevant lagstiftning.
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, tar egna initiativ, har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt god förmåga till självständigt arbete. Som person kan du ställa krav, vara tydlig och ta beslut, men samtidigt kunna vara lyhörd i rollen som myndighetsutövare. Du har god social kompetens och i en rådgivande roll kan du på ett professionellt och pedagogiskt vis förmedla syfte och krav enligt PBL och tillhörande förordningar.
Det är meriterande om du har god erfarenhet av att handlägga strandskyddsärenden.
Välkommen med din ansökan.
ÖVRIGT
Vi har tagit ett aktivt beslut i vilka kanaler vi väljer att annonsera via och undanber oss därför samtal från rekryteringsfirmor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Öjvind Hatt, Myndighetschef
0456-82 21 62
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0456-82 22 00
Myndighetschef Øvind Hatt
0456-82 21 92