OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Vill du arbeta med trevliga kollegor på ett föränderligt kontor i utveckling där tempot är högt och där kunden är i fokus, då kan du vara rätt person för oss.
Vi tror på våra medarbetares förmågor och satsar på individuella handlingsplaner och kompetensutvecklingsinsatser för att stärka dig i din roll. Värmdö kommun, en av Sveriges snabbast växande kommuner, söker dig som gillar en händelserik vardag, ser förändring som en möjlighet och har ett inre driv.
I rollen som byggnadsinspektör ingår arbetsuppgifter inom plan- och bygglagens område. I huvudsak innebär det att självständigt handlägga och fatta beslut om startbesked och slutbesked samt hålla tekniska samråd, göra arbetsplatsbesök samt slutsamråd. Vidare ingår att förbereda beslutsunderlag till bygg-, miljö- och hälsoskyddsnämnden samt bedriva tillsyn i enlighet med gällande lagstiftning. I rollen ingår mycket kontakter med kommunens olika medborgare och näringsliv.
Vi söker dig som är intresserad av byggnader och byggnation i vid mening eftersom vårt arbetsfält spänner över mycket varierande uppgifter. Du har en för arbetsområdet relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Du har några års erfarenhet inom arbetsområdet som rör bygglov inom plan- och bygglagen, samt Boverkets byggregler. Meriterande är också erfarenhet av miljöbalken. Vi värdesätter erfarenhet från myndighetsutövning i offentlig sektor.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kommunicerar tydligt, enkelt och effektivt. Du är entusiastisk och positiv även i tuffa situationer. Du prioriterar service och anpassar ditt beteende för att skapa kundnöjdhet. Du hanterar komplexa problem och situationer självständigt och effektivt och tar initiativ inom och utanför eget ansvarsområde i syfte att få saker att ske.
Du behöver ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift eftersom du kommer att delta i sammanträden, formulera beslut, utveckla arbetsrutiner/mallar samt möta medborgare och företagare. Giltigt B-körkort är ett krav.
Bygg- och miljöavdelningen har cirka 50 medarbetare som nästan uteslutande arbetar med myndighetsutövning. Vi ansvarar för olika typer av ärenden som exempelvis tillstånd, anmälningar, strandskyddsdispenser, livsmedelskontroller, bygglov, förhandsbesked, tillsyn, påföljder och ingripanden. Vi strävar också efter att ständigt utveckla verksamheten till en mer kundorienterad och digitaliserad arbetsprocess med bland annat e-tjänster som stöd och digital handläggning.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen är en visstidsanställning på heltid gällande cirka ett år för en tjänst med tillträde enligt överenskommelse. Till denna tjänst ser vi gärna interna sökanden.
Välkommen med din ansökan senast den 23 september 2022.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Sköldberg, enhetschef, via växeln, 08-570 470 00. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.